Er zijn nog geen producten in jouw winkelwagen geplaatst.
Benzine additieven
Bezig met laden...
Bardahl 5 in 1 Benzine motor reiniger 500ML
De Motor reiniger benzine 5 in1 werkt efficiënt en veilig op elke motoronderdeel.
✔ Reinigt de turbo, de roetfilter, de uitlaat kleppen, de katalysator en vermindert EGR klep verstopping zonder demontage.
✔ Herstelt het debiet van de gereinigde injectoren en beschermt het injectiesysteem.
✔ Beperkt de schadelijke uitlaatgassen en helpt bij de goedkeuring van de antipollutie test tijdens de technische controle.
✔ Voorkomt overmatig brandstof verbruik, het verlies van vermogen en de vervanging van dure onderdelen.
Werkt efficiënt en zonder gevaar op elk deel van de motor: reinigt de turbo, de partikelfilter, de kleppen et de katalysator en vermindert de vervuiling van de EGR klep zonder demontage. Herstelt het debiet van de injectoren, reinigt en beschermt het injectiesysteem.
De gebruikte 5 in 1 formule is een samenstelling van professionele multifunctionele complexadditieven.
De Bardahl® sterk bekende mengeling van actieve substanties gebruikt de benzine als drager.
De geadditiveerde brandstof is de curatieve oplossing om uw motor te reinigen.
Herstelt het debiet van de gereinigde injectoren en beschermt het injectiesysteem (injectoren-pomp).
Beperkt de schadelijke uitlaatgassen en helpt bij de goedkeuring van de antipollutie en emissietest tijdens de technische controle.
Reinigen zonder demontage van de turbo, EGR klep, roetfilter, katalysator en het luchtinlaatsysteem (kleppen).
Voorkomt een te matig brandstofverbruik, het verlies van vermogen en de vervanging van dure onderdelen.
Gebruiksaanwijzing Bardahl 5 in 1
-
- Wacht totdat het lampje van de brandstoftank brandt.
- Voeg de inhoud van de bus in de brandstoftank met het verlengstuk.
- Voeg 15L brandstof toe.
- Rijd de motor op bedrijfsstemteratuur.
- Rijd gedurende 20 min op een manier constante tussen 2500 en 3000t/min, dan normaal rijden.
- Deze rijinstructie 1 à 2 maal herhalen totdat de genoemde brandstof is verminderd.
Inhoud: 500ML
Bardahl Carburettor Cleaner 500ML
Bardahl Carburateur reiniger is specifiek ontwikkeld om de vele problemen te voorkomen die zich voordoen bij carburateur motoren.
Het is met de tegenwoordige samenstelling van de brandstof, meer dan ooit noodzakelijk een brandstof additief als de carburateur reiniger te gebruiken. De benzine van voor het ongelode tijdperk gaf een smerende werking bij de ontbranding. Dit zorgde ervoor dat keerringen van de carburateur niet uitdroogden bij de ontbranding. Door het toenemende gebruik van ethanol in de huidige benzine wordt de brandstof zeer droog en schraal. Deze verandering is funest voor traditionele motoren met een carburateur.
De carburateur reiniger zorgt ervoor dat de sproeier, vlotter etc schoongemaakt worden. Daarnaast laat het product een klein oliefilmpje achter. De vlotter dicht daardoor goed af en zorgt dat de sproeier voldoende open kan en niet blijft hangen door gomvorming van ongelode benzine.
Het effect? Een verbeterde respons op het gaspedaal. De motor draait soepeler en mooier. Regelmatig gebruik van deze benzinereiniger zorgt ervoor dat de carburateur schoon blijft en niet uitdroogt.
Carburateur reiniger is geschikt voor iedere benzine en katalysator. Tast geen plastic of rubber pakkingen aan.
Opmerking voor de gebruiker:
De carburateur reiniger is "vriendelijker", minder agressief voor de interne delen van de carburateur, dan de Fuel Injector Cleaner.
Gebruik niet de Fuel Injector Cleaner uit onze collectie voor motoren met een carburateur om sneller de vervuiling kwijt te raken. De onderdelen van de carburateur zijn veel kwetsbaarder dan de injectoren van de moderne motor.
Carburateur reiniger is geschikt voor alle benzine met uitzondering van de E85 biobenzine.
Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u de carburateurreiniger gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.
Inhoud: 500ML
Bardahl Classic lood vervanger
Bardahl Classic Place of Lead is een veilig smeermiddel voor kleppen en cilinderkoppen, ontwikkeling om de slijtage te verminderen in motoren die ontworpen zijn voor loodhoudende benzine. Dit milieuvriendelijke product smeert zelfs goed of beter dan lood in benzine.
Vroegere motoren en sommige landbouw- en scheepsmotoren herhaaldelijk een hoog loodgehalte in benzine om slijtage aan kleppen en cilinderkoppen te voorkomen. Loodvrije brandstof kan leiden tot overmatige slijtage en motorstoringen.
Bardahl Classic In plaats van Lood voorkomt metaal-op-metaal contact en overmatige slijtage in loodarme en loodvrije benzine. Het biedt bescherming tegen inbranden en slijtage van kleppen en cilinderkoppen.
aanzienlijke smering, verlengt de stockageduur van benzine met 24 maanden, mogelijke verspilling van dichtingen en verlengt de stockageduur van de motor.Artikelnummer: 1261B
Inhoud: 250 ml.
Bardahl Classic Valve & Carburettor Cleaner
Classic Valve & Carburettor Cleaner
Kenmerk | Beschrijving | |
---|---|---|
Productbeschrijving: | Bardahl Classic Valve & Carburettor Cleaner is ontwikkeld voor carburateur motoren, reinigt de sproeier, vlotter en andere onderdelen, en bouwt een beschermende smeerfilm op. Het verbetert de gaspedaalrespons en houdt de carburateur schoon. | |
Eigenschappen: | Reinigt en verwijdert neerslagen van de carburateur, herstelt vermogen en gaspedaalrespons, verbetert motorstart, vermindert zwarte uitlaatrook, verlaagt brandstofverbruik en zorgt voor een stabiele stationaire motorloop. | |
Productinformatie: | Artikelnummer: 1265B, Inhoud: 500 ml. |
Instructies voor gebruik:
1 blik voor 60 liter benzine, of 1 blik voor 20 liter bij slecht lopende motoren. Gebruik het product tot de tank bijna leeg is. Geschikt voor alle benzine en katalysatoren, tast geen plastic of rubber aan. Niet geschikt voor E85 bio benzine.
Bardahl Concentrated Fuel Injector Cleaner System 500ml
Bardahl concentrated fuel injector cleaner
Hoog geconcentreerde brandstoftoevoeging voor het snel en effectief reinigen van brandstofinjectiesystemen.
Eén behandeling zorgt voor:
✔ Reiniging en bescherming van het complete injectiesysteem
✔ Verlaging van het brandstofverbruik
✔ Verbetering van acceleratie
✔ Verhoging van smerend vermogen van de brandstof en verwijdering van water (condens) uit de brandstof.
✔ Vermindering van het motorlawaai
✔ Vermindering van de uitlaatrook.
Concentrated Fuel Injector Cleaner (ref 12105) is met name geschikt voor de modernere motoren (FSI,GDI etc.). De formulatie van de Concentrated Fuel Injector Cleaner is een sterkere versie dan de Fuel Injector Cleaner. (ref 12109) en heeft 200ml meer inhoud. Gebruik: giet de hele inhoud van de flacon tank als er nog zo'n 20 liter brandstof in zit. Beste advies: iedere 10.000km toedienen.
Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.
Product informatie Concentrated Fuel Injector Cleaner
Een zeer hoog geconcentreerd middel voor het snel en effectief reinigen van brandstofinjectiesystemen. Dit product zorgt ervoor dat motoren weer maximale prestaties gaan leveren met minimale emissies. Het probleem De steeds strenger wordende milieu eisen voor uitlaatgassen van benzinemotoren maken het vaak nodig dat een brandstofsysteem eerst gereinigd moet worden om aan de zware APKeisen te kunnen voldoen.
Eén behandeling zorgt al voor de volgende verbeteringen:
• Reiniging en bescherming van het complete injectiesysteem (injectoren, kleppen, pomp, leidingen enz.)
• Verhoogt het octaangetal van de benzine en bevordert acceleratie van de motor.
• Verhindert het vastlopen van de injectoren en van de pomp door verwijdering van water (condens) uit de benzine. • Vermindert het benzineverbruik dankzij de antiwrijving eigenschappen.
• Reduceert het lawaai van de motor dankzij de smering eigenschappen.
• Reduceert de uitlaatrook en vereenvoudigt het opnieuw afstellen van de motor conform de emissie-eisen.
Belangrijkste oorzaken van problemen met benzine-injectiesystemen zijn vocht, vuil, gom en vernis. De injectoren raken daardoor verstopt en dit zorgt voor een onregelmatige benzinetoevoer. Dit heeft bovendien tot gevolg, dat de motor moeilijker start, onregelmatig loopt en meer brandstof verbruikt. De sproeieropening in een moderne motor met benzineinspuiting is dunner dan een haar. Het is daarom geen wonder dat de belangrijkste automobielfabrikanten melding maken van een stijgend aantal gevallen waarin de inspuiting verstopt raakt. Vocht in de brandstof is een ander vervelend probleem, dat gevaarlijk kan zijn in systemen met brandstofinspuitingen. Zelfs een klein beetje water, ontstaan door vochtcondensatie, kan het verstopt raken van de filter veroorzaken, evenals ijsvorming in de brandstofleiding en corrosie van de verstuivernaalden. Talrijke studies hebben aangetoond, dat de conditie van het systeem dat brandstof moet leveren aan de motor, een belangrijk effect heeft op brandstofbesparing en op prestaties van de motor. Vuile of slecht onderhouden systemen vragen meer brandstof. Slecht werken van de motor, meer onderhoud en een buitensporig vaak buiten werking zijn van de wagen is het gevolg. Bardahl Concentrated Fuel Injector Cleaner System bevat een mengsel van oplosmiddelen en as-vrije reinigingsmiddelen dat reinigend werkt en dat de verstuivers en andere delen van het brandstofsysteem schoon maakt. Het reinigt de brandstofleidingen, de pomp, de injectienaalden, de kleppen en de verbrandings-kamer. Zo wordt een overmatig benzineverbruik vermeden, wordt de koude start vergemakkelijkt en wordt het motorvermogen hersteld. Tevens wordt de uitstoot van schadelijke gassen (HC, CO en Nox) verminderd. Wateroplossende middelen in de Bardahl Concentrated Fuel Injector Cleaner System zorgen ervoor dat kleine hoeveelheden water die zich in brandstof bevinden, worden opgenomen en mee worden verbrand, daardoor wordt ijsvorming in de brandstofleiding voorkomen en wateraccumulatie in brandstoftanks tot een minimum beperkt. Uitgebreide tests met diverse automerken hebben aangetoond, dat Bardahl Concentrated Fuel Injector Cleaner System vuilafzettingen op de verstuivers, inlaatkleppen en in de brandstofkanalen effectief bestrijdt. Het reinigt het gehele brandstofsysteem, verwijdert het vocht, lost de diverse neerslagen op en voorkomt dat er zich nieuwe verontreinigingen vormen.
Gebruiksaanwijzing bardahl concentrated fuel injector cleaner
Giet de in inhoud van dit blik in 20 liter benzine, rijdt een stukje en tank uw benzinetank vol. Aanbeveling: de behandeling elke 5.000 km herhalen en in ieder geval voor een algemene periodieke keuring. Dit product is mengbaar met elk benzinetype en is onschadelijk voor de katalysator. Het product wordt aanbevolen door de belangrijkste motorconstructeurs.
Artikelnummer 1198B
Inhoud 500 ml
Bardahl Fuel Stabilizer 250ml
Benzine langer houdbaar maken?
Wanneer een (klassieke) auto of motor voor lange tijd niet gebruikt wordt voeg dan Fuel Stabilizer toe.
Indien brandstof lang in een brandstoftank blijft zitten, bijvoorbeeld in een klassieker tijdens de wintermaanden of buitenboordmotor tank, veroudert de brandstof. Om ervoor te zorgen dat de vluchtige bestanddelen in de brandstof niet verdwijnen is het raadzaam Fuel Stabilizer toe te voegen.
Deze vluchtige bestanddelen zorgen juist voor een goede verbranding.
De brandstofkwaliteit is gewaarborgd tot 24 maanden. Daarnaast worden de kleppen en zetels gesmeerd en worden de carburateur en brandstofleidingen gereinigd.
Deze brandstoftoevoeging is niet geschikt voor auto's met een katalysator .
Productinformatie Brandstofstabilisator
Wanneer de oldtimer in de winter niet wordt gebruikt, is het aan te raden om de tank af te vullen. Condens in de brandstoftank wordt vergelijkbaar voorkomen. Er zijn echter meerdere maatregelen nodig wanneer de auto voor lange tijd 'opgeborgen wordt'. Bardahl heeft daarom Fuel Stabilizer ontwikkeld. Met deze brandstoftoevoeging worden de volgende eigenschappen verbeterd: • verminderde uitdampen waardoor de bewaarduur van benzine wordt verlengd met 24 maanden • afdichten van de brandstoffilter wordt verlaagd • oxidatie van de brandstoftank wordt voorkomen • de kleppen en zetels worden gesmeerd • de kwaliteit van benzine verwijderd niet • de carburateur wordt gereinigd • maakt de brandstofleidingen schoon • geschikt voor 250 liter brandstof Gebruiksaanwijzing Giet Fuel Stabilizer in uw brandstoftank vóór het tanken en de brandstof(tank) van de oldtimer is voor lange tijd beschermd. Rijdt na het toevoegen van minimaal zo'n 20 kilometer, zodat deze toevoegingen ook in de carburateur en brandstofleidingen terecht komen en z'n werk kan doen. Geschikt voor alle soorten benzine en alle typen 2 en 4 taktmotoren, uitgezonderd motoren die zijn uitgerust met een uitlaatkatalysator.
Artikelnummer 4874B
Inhoud 250 ml
Bardahl Fuel Treatment 300ml
Een benzinetoevoeging die het brandstofsysteem in goede conditie houdt.
Deze brandstoftoevoeging zorgt ervoor dat de brandstofleidingen en carburateur schoon blijven en dat de witte neerslag van de hedendaagse benzine niet alles aantast (o.a. de inlaatkleppen, vlotter, naalden en sproeiers).
Tevens zorgt deze brandstoftoevoeging voor extra smering, zodat het aluminium van de carburateur niet uitdroogt.
In beperkte mate is er sprake van bovensmering bij de inlaatkleppen.
Zeer aan te raden met de huidige benzine waarin meer ethanol is verwerkt, dat de brandstof droger maakt.
Deze toevoeging werkt zonder demontage en is bedoelt om uw motor schoon te houden.
Wilt u de motor echt reinigen gebruik dan de Fuel Injector Cleaner of Concentrated Fuel Injector Cleaner (hoger concentraat en 200ml meer inhoud dan de Fuel Injector Cleaner).
Product informatie
Bardahl Fuel Treatment is een brandstofsysteemreiniger. Dit is een uitgebalanceerd mengsel van uiterst krachtige oplosmiddelen voor het reinigen van alle inwendige delen van carburateurs. Het verwijdert vernis, gom en koolaanslag uit het brandstofsysteem, carburateur, kleppen en verbrandingskamers. Bardahl Fuel Treatment is veilig voor katalysatoren en doet zijn werk in zowel loodhoudende als loodvrije benzine. Dit product kan ook gebruikt worden voor motoren met brandstof injectiesystemen. Regelmatig gebruik verlengt de levensduur van de bougies en laat de kleppen beter werken. Het voorkomt onregelmatig stationair lopen en afslaan. Alleen een schone carburateur kan goed worden afgesteld, zodat het meest gunstige luchtbandstof mengsel verkregen kan worden. Hierdoor is het rendement van de motor maximaal en het brandstofverbruik minimaal. Het probleem Als de kritisch, nauwkeurige werking van de carburateur ook maar de geringste afwijking vertoont, wijzigt zich de hoeveelheid naar de motor gevoerde brandstof. Dit resulteert in moeilijk starten, onregelmatig stationair draaien, gebrek aan pit en vermogen, toename van het brandstofverbruik, veelvuldig afslaan van de motor en zelfs volledige stilstand. Het niet goed functioneren van de carburateur kan het resultaat zijn van een onjuiste afstelling, maar is in de meeste gevallen te wijten aan een opeenhoping van brandstofvernis en andere verontreinigingen. Verstopping door brandstofvernis in de stationaire sproeiers is zo’n algemeen gangbaar probleem, dat zo urgent is dat elke motor na ca. 8.000 km is aangetast. Vernis vormt zich in de stationaire sproeiers iedere keer als de motor wordt afgezet. Op dat tijdstip zet het mengsel benzinelucht in het verdeelstuk uit en verspreidt zich door de carburateur waardoor de luchtwegen, de hals, venturi en zelfs de buitenkant van de carburateur met vernis bedekt raakt. Als het laag toerensysteem geblokkeerd is of zelfs gedeeltelijk geblokkeerd, gaat de motor stationair hogere toerentallen draaien door aantasting van de smoorklep bevestiging. Dit betekent dat de motor op het hoge snelheidsysteem stationair draait, hetgeen resulteert in een uiterst rijk mengsel bij lage snelheden. Korte levensduur van de bougies, zowel als verergerde vernisvorming aan de kleppen en ringen, zijn het directe gevolg ervan. De werking Indien Bardahl Treatment direct in de brandstof wordt gedaan of in de carburateur wordt gespoten, wordt brandstofvernis opgelost en afgebroken. Het oplosmiddel reinigt de luchtinlaat van de carburateur, de luchtkanalen, filters en kamers. Dit vuil wordt naar de verbrandingsruimte gespoeld waar het verbrandt. Bardahl Treatment maakt sproeiers en injectienaalden schoon en zorgt weer voor een uiterst nauwkeurige werking. In de motor breekt dit product vernis, gom en kool af van de klepschotel en klepzetels, zuigerveren en verbrandingskamers. Het maakt vastzittende kleppen en zuigerveren los en zorgt weer voor een goed lopende motor en een efficiënter benzineverbruik. Bardahl Treatment is een veelzijdig reinigingsmiddel voor allerlei onderdelen en oppervlakken.
Let op: niet morsen of toepassen op gelakte oppervlakken.
Voordelen
• Reinigt de carburateur van gomneerslag en andere schadelijke afzettingen
• Reinigt de leidingen en het gehele brandstofsysteem
• Verlaagt het benzineverbruik
• Reinigt snel en zonder demontage
Gebruiksaanwijzing
Giet de inhoud van het blikje in de benzinetank om het gehele brandstofsysteem te reinigen. Voor een regelmatig onderhoud van het brandstofsysteem wordt geadviseerd van tijd tot tijd een blikje Bardahl Treatment in de benzinetank te gieten. Dit voorkomt de opbouw van gom, vernis, kool en andere neerslagen. Voor dieselmotoren heeft Bardahl een aparte lijn producten.
Inhoud 300 ml
Bardahl Injector Cleaner 300ml
Een brandstofreiniger voor benzinemotoren die de motor uitstekend reinigt en smeert.
Een hoog geconcentreerde brandstoftoevoeging voor het reinigen van het brandstofinjectiesysteem (dit is een probleem oplossende maar ook probleem voorkomende toevoeging).
Deze brandstoftoevoeging reinigt onder andere de leidingen, pomp, injectoren, kleppen en de verbrandingskamer.
Daarnaast vermindert deze toevoeging de schadelijke uitlaatgassen (HC, CO, NOx).
Tot slot zorgt regelmatig gebruik van brandstoftoevoeging voor een betere (koude) start, wordt het vermogen herstelt en blijft het motorvermogen maximaal.
Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.
Product informatie
Bardahl Fuel Injector Cleaner is een krachtig reinigingsmiddel dat direct aan de brandstof wordt toegevoegd. Het is bedoeld om vaak voorkomende problemen met brandstof injectiesystemen te bestrijden, waaronder: 1. Vervuilde verstuivers 2. Vochtaccumulatie door condensatie 3. IJsafzetting in de brandstofleiding 4. Corrosie van de verstuiver (naald) 5. Vuilafzettingen op de kleppen Het probleem Problemen met brandstofinspuitsystemen komen steeds meer voor bij diverse Japanse, Europese en Noord-amerikaanse auto´s. Fabrikanten hebben melding gemaakt van reparaties die nog onder de garantie vielen en van geclaimde vergoedingen inzake ongelijkmatig onbelast draaien van de motor en motorschade wegens vervuiling of verstopt raken van verstuiverkanalen. Uit een onafhankelijk onderzoek verricht door Standard Oil is komen vast te staan, dat alle gangbare brandstoffen die in Japan, Europa en Noord-Amerika getankt kunnen worden te weinig oplosmiddelen bevatten om de afzettingen rondom de verstuivers tegen te gaan. Hierbij gaat het om percentages van 40-70%! In de onderzoekfase zijn talloze automerken door de Bardahl Manufacturing Corporation in Seattle, USA onderzocht en heeft men vastgesteld dat door afzetting op de verstuivers, inlaatkleppen en kanalen, het vermogen van de motor afneemt en dat de prestaties en de rijomstandigheden verslechteren. De motor is moeilijker te starten en draait onregelmatig stationair. Wat toeneemt is ook het brandstofverbruik en de luchtverontreiniging. De werking Bardahl Fuel Injector Cleaner bevat een mengsel van oplosmiddelen en as-vrije reinigingsmiddelen dat reinigend werkt en dat de verstuivers en andere delen van het brandstofsysteem schoon houdt. Water verdrijvende/ water oplossende middelen in de Injector Cleaner verdrijven kleine hoeveelheden water die zich in brandstof bevinden, daardoor wordt ijsvorming in de brandstofleiding voorkomen en wateraccumulatie in brandstoftanks tot een minimum beperkt. Corrosieremmende middelen in Bardahl Fuel Injector Cleaner beschermen verstuivernaalden en andere delen van het brandstofsysteem tegen buitensporige corrosie.
Gebruiksaanwijzing
Voeg elke 3 à 4.000 km één flacon Bardahl Fuel Injector Cleaner toe aan een tank brandstof. NB. Bardahl Fuel Injector Cleaner bevat oplosmiddelen die verf kunnen oplossen. VERMIJD spatten van de Bardahl Fuel Injector Cleaner op de lak van het voertuig, op de huid of op kleding. Veilig te gebruiken bij auto’s met een katalysator.
Artikelnummer 2101
Inhoud 300 ml
Bardahl Instead of Lead 250ml
loodhoudende benzine nodig?
Bardahl Instead of Lead is een Loodvervanger die bij iedere tankbeurt toegevoegd dient te worden (10ml op 10 liter benzine).
Voorkomt het inslaan van kleppen en klepzetels bij gebruik van loodvrije benzine in motoren die eigenlijk loodhoudende benzine nodig hebben. Instead of Lead beschermt motoren, kleppen, zuigers etc. zonder schadelijk te zijn voor het milieu. Instead of lead houdt de brandstof langer stabiel bij bijv. opslag, oldtimers, motorfietsen, boten e.d. Gebruik deze Bardahl Loodvervanger bij iedere tankbeurt.
Eén flacon is voldoende voor 250 liter benzine.
Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen.
Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.
Product informatie.Instead of Lead
Om kleppen, ringen en delen van de cilinderkop te beschermen tegen buitensporige slijtage, heeft Bardahl Instead of Lead ontwikkeld een veilig smeermiddel voor kleppen en cilinderkop. Een product dat het milieu niet verontreinigt en dat even goed, of zelfs beter, smeert dan het lood dat in de benzine wordt gebruikt. Bardahl Instead of Lead is gedeponeerd bij het United States Environmetal Protection Agency ( Bureau voor milieubescherming in de V.S.). Het probleem Kleppen en delen van de cilinderkop in voertuigen die in de vroegere jaren ‘70 zijn vervaardigd, en in scheep- en landbouwmateriaal dat tot 1975 is vervaardigd, hebben een hoog loodgehalte in benzine nodig om het afslijten van kleppen, slijtage van de cilinderkop en motorstoring te voorkomen. Zonder de bescherming van een smeermiddel slijten klepzittingen af en wijken terug in de cilinderkop, wat uitloopt op compressieverlies, vermogensverlies en hoger brandstofverbruik. En uiteindelijk als de kleppen niet meer goed afdichten werkt de motor niet meer. Bij auto’s van na 1980 waarvan de motor regelmatig wordt blootgesteld aan het rijden met hogere snelheden, worden kleppen en cilinderkop door het gebruik van loodvrije brandstof, niet afdoende gesmeerd. De oplossing Bardahl Instead of Lead voorkomt rechtstreeks metaal-op-metaal contact, wat overmatige slijtage veroorzaakt. Deze hoge-temperatuur bescherming wordt steeds in stand gehouden, wanneer Instead of Lead aan de benzine wordt toegevoegd. Het voorkomt in loodarme en loodvrije benzine buitensporige slijtage aan klepzittingen en aan de oppervlakken van de cilinderkop. Voordelen · Verzekert een uitzonderlijke smering van de kleppen en hun zittingen en voorkomt inbranden en slijtage. · Verlengt de duur van benzine stockage met 24 maanden. · Voorkomt vroegtijdige slijtage bij dichtingen · Verlengt de levensduur van de motor. Gebruiksaanwijzing Bardahl Instead of Lead kan in alle motoren veilig worden gebruikt, in benzine met of zonder lood. Voeg bij iedere tankbeurt toe aan een volle tank brandstof. Op de verpakking staat de mengverhouding aangegeven. Eén flacon is voldoende voor 250 liter benzine. Niet geschikt voor motoren met een katalysator.
Artikelnummer 1158 Inhoud 250 ml.
Bardahl Instead of Lead GOLD
Loodvervanger met octaan booster. Bij iedere tankbeurt toevoegen. 1 bus is goed voor 80 liter brandstof.
Voorkomt het inslaan van kleppen en klepzetels bij gebruik van loodvrije benzine in motoren die eigenlijk loodhoudende benzine nodig hebben. Instead of Lead beschermt motoren, kleppen, zuigers etc. zonder schadelijk te zijn voor het milieu. Daarnaast bevat deze Instead of Lead een octane booster die het octaangetal verhoogd tot 5 punten. Gebruik deze Bardahl Loodvervanger bij iedere tankbeurt. Eén flacon is voldoende voor 80 liter benzine.
Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen.
Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.
Product informatie Instead Of Lead GOLD
Bardahl Instead of Lead GOLD heeft dezelfde effectieve klep en klepzitting bescherming van functies als de originele Instead of Lead, maar met een zeer belangrijk verschil: deze loodvervanger bevat een krachtige octaanverhoger. Het probleem Kleppen en delen van de cilinderkop in voertuigen die in de vroegere jaren zijn vervaardigd, hebben een hoog loodgehalte in benzine nodig om het afslijten van kleppen, slijtage van de cilinderkop en motorstoring te voorkomen. Zonder de bescherming van een smeermiddel slijten klepzittingen af en zakken deze in de cilinderkop, wat uitloopt op compressieverlies, vermogensverlies en hoger brandstofverbruik. En uiteindelijk als de kleppen niet meer goed afdichten werkt de motor niet meer. Bij auto’s waarvan de motor regelmatig wordt blootgesteld aan het rijden met hogere snelheden, worden kleppen en cilinderkop door het gebruik van loodvrije brandstof, niet afdoende gesmeerd. De oplossing Bardahl Instead of Lead Gold voorkomt rechtstreeks metaal-op-metaal contact, wat overmatige slijtage veroorzaakt. Deze hoge-temperatuur bescherming wordt steeds in stand gehouden, wanneer deze loodvervanger aan de benzine wordt toegevoegd. Het voorkomt in loodarme en loodvrije benzine buitensporige slijtage aan klepzittingen en aan de oppervlakken van de cilinderkop. Om het octaangetal te verhogen bevat deze loodvervanger tevens een octaanbooster. Afhankelijk van de kwaliteit van de gebruikte benzine, zal het octaan getal tot maximaal vijf punten stijgen. Dit verhoogt de prestaties door het verminderen van of elimineren van gevaarlijke kloppen en pingelen dat geassocieerd wordt met een laag octaan brandstof. Kan schadelijk zijn bij gebruik in auto’s die zijn voorzien van een katalysator. Gebruiksaanwijzing Voeg Bardahl Instead of Lead GOLD toe bij iedere tankbeurt aan een volle tank brandstof. 1 Flacon is voldoende voor 80 liter benzine.
Artikelnummer 3010US
Inhoud 237 ml
Bardahl Knock Out Octane Booster
Verhoogt het octaangetal tot 7 punten.
Deze octaan booster is een eenvoudig te gebruiken benzinetoevoeging, die het octaangetal van benzine verhoogt. Het product bevat geen lood of aniline en kan gebruikt worden in benzine met of zonder lood. Deze speciale Octane Booster van Bardahl is veel getest in de racerij.
Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.
Product informatie.
Knock Out Octane Booster Bardahl Knock Out Octane Booster is een eenvoudig te gebruiken benzinetoevoeging, dat het octaangetal van benzine verhoogt.
Het product bevat geen lood of aniline en kan gebruikt worden in benzine met of zonder lood. Het probleem Veel motoren zijn geconstrueerd voor het gebruik van benzine met een hoog octaangetal, wanneer deze motoren brandstof met een te laag octaangetal gebruiken, gaat hij "pingelen", wat een waarschuwing is dat de brandstof slecht verbrandt, dat er krachtverlies optreedt en mogelijk schade aan de motor ontstaat. Zelfs motoren die geconstrueerd zijn om te lopen op benzine met een laag octaangetal, kunnen door de accumulatie van afzetting in de verbrandingskamer gaan nasputteren (nadieselen) of pingelen. De werking Afzetting in de verbrandingskamers, onjuiste afstelling of brandstof met een te laag octaangetal zijn allemaal oorzaken van het 'pingelen' van de motor. Afzettingen in de verbrandingskamer kunnen nadat de motor is afgezet nasputteren (nadieselen) of spontane ontbranding van benzine tot gevolg hebben. Regelmatig afstellen van benzinemotoren met vonkontsteking garandeert de juist afstelling van de ontsteking en voorkomt het pingelen van de motor. Afzettingen in de motor kunnen de effectieve compressieverhouding van een motor doen veranderen. Dergelijke afzettingen kunnen een vervroegde ontsteking en detonatie (voortijdige verbranding) veroorzaken. Voortijdige ontsteking is ontsteking van het benzine/lucht mengsel voordat de bougie dit mengsel ontsteekt en dit heeft dan het zgn. 'pingelen' tot gevolg. Detonatie kan ook voortvloeien uit het gebruik van brandstof met een te laag octaangetal. Het gebruik van Bardahl Knock Out Octane Booster verhoogt het octaangetal van benzine en brengt een geregelde, meer gelijkmatige verbranding van benzine tot stand, terwijl het pingelen door voortijdige ontsteking en detonatie hierdoor vermindert. Het gebruik remt ook het nasputteren (nadieselen) door afzetting in de verbrandingskamer. Verhoging van het octaangetal kan al naar gelang de kwaliteit van de benzine variëren. Uitgebreide tests hebben aangetoond dat een verhoging van 4 tot max. 7 punten mogelijk is.
Artikelnummer 3503 Inhoud 300 ml
Bardahl Octane Booster 300ml
Verhoogt het octaangetal tot 5 punten. 300ML
Naast het verhogen van het octaangetal voorkomt Octane Booster bovendien pingelen en nadieselen en zorgt voor een gelijkmatige verbranding en verbetert de motorprestatie. Bardahl Octane Booster bevat geen Lood en kan veilig gebruikt worden in benzine met en zonder lood. Giet de inhoud van de flacon in de brandstoftank voor het tanken. Bij wedstrijdgebruik 2 flacons per volle brandstoftank. Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.
Product informatie Cetane Booster
Verhoging van het cetaangetal Bardahl heeft Cetaan Booster ontwikkeld om het cetaangetal van de dieselbrandstof te verbeteren. Het cetaangetal heeft namelijk een grote invloed op de ontbrandingskwaliteit van de brandstof. Hoe hoger het cetaangetal, hoe sneller de diesel tot ontbranding zal komen. Het cetaangetal is een maatstaf voor de verbrandingskwaliteit. Hoe hoger het centaangetal, des te ontvlambaarder de diesel is. Vocht echter is bij veel dieselmotoren een potentieel probleem. Vocht dat bij de diesel komt zorgt voor een daling van het cetaangetal.
De cetaan booster van Bardahl verhoogt het cetaan getal tot 5 punten. De diesel zal sneller en vollediger verbranden, waardoor:
• De verbranding en ontsteking verbetert en het motorrendement stijgt,
• Vocht wordt aangepakt,
• Motorvermogen en acceleratie verbeteren,
• Gaspedaal een betere respons geeft,
• Kloppen wordt voorkomen,
• Betere koudestart prestaties.
Reiniging De prestaties van een motor zijn in grote mate afhankelijk van het verbrandingsproces in de cilinders. Het is daarbij essentieel dat de injectoren goed hun werk doen. Een mogelijk probleem is de koolafzetting, met name bij deellast is de kans hierop aanwezig. Cetaan booster van Bardahl bevat dan ook toevoegingen die de verstuivers en het brandstofsysteem continu reinigen en koolafzetting tegengaan. Zo kan de diesel die telkens ingespoten wordt maximaal, op het juiste moment vernevelen in de cilinders. Op die manier blijft de motor beter draaien, worden de uitlaatgassen verminderd en stijgt het motorvermogen. Werking bij rode gasolie Veel landbouw- en grondverzetmachines maken gebruik van rode gasolie. Naast het financiële voordeel dat rode gasolie biedt kleven er ook nadelen aan. Een belangrijke tekortkoming die rode gasolie heeft ten opzichte van ‘normale’ diesel het beperkte pakket aan additieven. Het cetaangetal van gasolie rood is veelal lager dan die van de ‘consumenten’ diesel EN 590. Het cetaangetal van rode gasolie dient minimaal 48 te zijn, terwijl diesel EN 590 minimaal 51 behoort te zijn. De techniek van motoren staat echter niet stil. Moderne motoren werken met heel verfijnde inspuitsystemen. Systeemdrukken van 1.800 bar en inspuittijden van 600 zijn geen uitzondering meer. Bovendien volgen vaak meerdere inspuitingen na elkaar. De marges waar binnen gewerkt moet worden zijn steeds kleiner dus een gegarandeerde en constante dieselkwaliteit is onontbeerlijk. Gebruik van cetaan booster zorgt ervoor dat reiniging en smering verbeteren en het cetaangetal verhoogd wordt. Een bijkomend voordeel is een uitstekende preventieve bescherming tegen condens, vervuiling en bacteriegroei in opslagtanks. Gebruik van cetaan booster zal dan ook de levensduur van de motoren en overige onderdelen verlengen. Gewoon gebruik Gebruik Bardahl Cetane Booster bij iedere tankbeurt. Giet het blikje bij de brandstof voor het tanken. Geschikt voor ieder type dieselmotor ook met katalysator en roetfilter. Racerij In de racerij maakt men steeds meer gebruik van dieselmotoren. Zoals de Octane Booster bij benzinemotoren, zorgt de Cetane Booster bij dieselmotoren voor een verhoging van het cetaan getal en de betere ontsteking voor extra vermogen en betere acceleratie.
Artikelnummer 12305
Inhoud 500 ml
Bardahl Racing Octaan Booster
BARDAHL RACING Octaan Booster is een nieuwe GECONCENTREERDE formule en makkelijk te gebruiken benzine additief waardoor het octaangetal van benzine verhoogt.
Wanneer voertuigen een brandstof met een te laag octaangehalte gebruiken, zullen er motor « kloppen » optreden. Dit is een waarschuwing aan de bestuurder dat er een slechte verbranding is, verlies van vermogen en potentiële motorschade.
Zelfs bij voertuigen ontworpen om te werken op lagere octaanbenzine kan deze pingelen en motor « kloppen » optreden als gevolg van de opbouw van aanslag in de verbrandingskamer.
Regelmatig reinigen van de motor verzekert een juiste timing van de ontbranding en voorkomt de oorzaak van motorkloppen.
Detonatie kan ook voortvloeien uit het gebruik van te lage octaanbrandstof.
Eigenschappen van BARDAHL RACING Octaan Booster:
✓ Verhoogt het octaangehalte tot max 5 punten (hangt af van de gebruikte benzine)
✓ Verzekert een gecontroleerde homogene benzineverbranding
✓ Vermindert kloppingen veroorzaakt door de pre-ontsteking of detonatie
✓ De werking van Octaan Booster stopt het pingelen als gevolg van roetaanslag in de verbrandingskamer.
GEBRUIKSAANWIJZINGEN Giet BARDAHL RACING Octaan Booster in de benzinetank voor het voltanken. 1 flacon behandelt tot 40 liter benzine.
WAARSCHUWING: bevat een additief, op basis van metalen, gemengd met aromatische oplosmiddelen ter vergemakkelijking van het gebruik ervan en vermenging met de benzine.
Inhoud 300ML
Bardahl Racing Petrol Treatment
BARDAHL RACING BENZINETOEVOEGING is ontwikkeld voor rijders die het maximum uit hun motor willen halen en de levensduur van de motor willen verlengen.
Dit preventief benzine additief kan worden gebruikt tijdens wedstrijden of normaal weggebruik.
Voorkomt verlies van motorvermogen te wijten aan vervuiling van het brandstofsysteem en slijtage.
BARDAHL RACING BENZINETOEVOEGING:
✓ Smeert het bovenste deel van de cilinders en zuigerveren en compenseert het tekort aan lood in de benzine
✓ Voorkomt slijtage aan de in en uit kleppen en klepzittingen
✓ Voorkomt pingelen en auto-detonatie
✓ Verbetert het motorvermogen, koppel en acceleraties
✓ Verwijdert water uit de brandstof
✓ Betere koude start
✓ Vermindert het brandstofverbruik
✓ Beschermt en houd het brandstofsysteem schoon
BETERE MOTORVERBRANDING = BETERE MOTORPRESTATIES
GEBRUIKSAANWIJZINGEN Giet de volledige fles in de brandstoftank voor het voltanken met minimum 20L brandstof.
Geschikt voor alle soorten benzinemotoren (carburator, injectie, hoge druk injectiesystemen, turbomotoren).
Geschikt voor gebruik met katalysatoren
WAARSCHUWING: NIET GESCHIKT VOOR E85 BIO BENZINE
Inhoud 300ML
Bardahl Supertune
Compleet professioneel motorreinigingspakket (een 3 stappenplan)
Inclusief : Vacumatic, nodig bij stap 3.
Deze benzinetoevoeging is hèt antwoord op veel voorkomende motorverontreinigingen. Deze 1-2-3 kit is een goed alternatief voor het vervangen van (vaak dure) onderdelen. Doordat bij gebruik van Supertune slechts het luchtfilter gedemonteerd dient te worden blijven de kosten voor u als consument beperkt.
Product informatie en uitleg.
Lees altijd de uitgebreide gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben. ·
het advies is om een veiligheidsbril te dragen en houdt brandblusser paraat. ·
houdt handen en kleding weg van de bewegende delen terwijl de motor draait. ·
houdt de producten weg van lak.
Voer de volgende stappen uit:
1. Start de motor. Laat de stationair draaien tot bedrijfstemperatuur bereikt is.
2. Schenk de inhoud van de fles met STEP1 in de brandstof tank. Opm. Belangrijk: het is belangrijk dat de STEP1 als eerste gebruikt wordt in de Supertune procedure, zodat het niet wordt vergeten.
3. Verwijder het luchtfilter uit het filterhuis zodat de gasklep bereikt kan worden.
4. Terwijl de motor draait de spuitbus STEP2 leeg spuiten zodat de beide zijden van de gasklep goed schoon worden. Opm.: Heb aandacht voor eventueel opgehoopt vuil aan de wanden daar waar de gasklep de behuizing van de inlaat raakt. Indien het hardnekkig is, met een kleine borstel bewerken terwijl je sproeit. Belangrijk: Bij vernevelen van de spuitbus STEP2 in een draaiende motor, spuit 10 sec. en laat de motor 10sec draaien zonder te spuiten. Houdt dit afwisselend aan totdat de bus leeg is.
5. Laat de motor 2 min. op een hoog stationair toerental draaien en zet hem daarna uit. Monteer het luchtfilter en eventueel het luchtfilterhuis.
6. Monteer het vacu-matic op de fles STEP3. Opm.: Houdt het rechtop ter voorkoming van lekkage uit de vacu-matic. Controleer of de fles + vacuümatic op een veilige plaats hangend onder de motorkap. De hoeveelheid lucht en STEP3 reinigingsmiddel regelt men met de draaiknop aan de zijkant van de adapter.
7. Draai de knop tegen de klok in. Er is nu geen stroming van het product mogelijk.
8. Gebruik een vacuümslang die het dichtst uitkomt bij de gasklep.
9. Monteer de slang van de vacu-matic op de aansluiting aan het inlaatspruitstuk, wanneer deze een afwijkende maat vertoond, kan dat met bijgeleverde stukjes slang passend gemaakt worden.
10. Start de motor en laat deze stationair draaien volgens fabrieksgegevens. Opm.: Dit zal liggen tussen de 700 en 1000 rpm. Het beste resultaat zal zijn wanneer deze rustig draait op een zo laag mogelijk toerental.
11. Draai de regelknop met de klok mee. Opm.: U zult nu een aanzuigend geluid horen.
12. Draai de knop zodanig totdat er een optimaal mengsel is bereikt van lucht en reinigingsmiddel.
13. Draai de regelknop vervolgens verder met de klok mee, zodat het lucht en cleaner gelijkmatig rijker wordt totdat het juiste mengsel is bereikt. Belangrijk: Indien de regelknop te snel/teveel wordt gedraaid is er kans op smoren van de motor. Wanneer smoren optreedt, direct STEP3 cleaner dichtzetten om de motor de gelegenheid te geven te hestellen. Na herstel de regelknop weer openzetten. Belangrijk: Indien de motor niet smoort, maar het mengsel van reiniger/lucht is nog steeds te rijk zal er zwarte rook uit de uitlaat komen. Een te rijk mengsel zal de werking van het product niet versterken. De meest effectieve behandeling: De motor draait soepel en de uitlaat vertoont maar enige vervuiling. De meeste motoren doen er 15 tot 20 minuten over om de 500ml fles op te zuigen. Een motor die het vermogen heeft een hoog vacuüm te creëren, behoeft de regelknop niet zover opengedraaid te worden, dit in tegenstelling tot het type motor met een lager vacuüm waar dit juist wel van toepassing is.
14. Wanneer de fles STEP3 leeg is draai dan de regelknop tegen de klok in. (dicht)
15. Stop de motor. Verwijder de aansluitingen van de vacu-matic van het inlaatspruitstuk. Herstel originele aansluiting aan het spruitstuk.
16. Start de motor en laat deze 3 minuten stationair draaien.
17. Maak een testrit van ongeveer 5 km. Opm.: Door stijgende temperaturen in de verbrandingskamer zullen verbrandingsresiduen voor wat uitlaatrook zorgen. Na een proefrit van 4 tot 5 km. , zal dit residu verdwenen zijn en de uitlaatrook weer op een aanvaardbaar niveau zijn.
Wij adviseren direct de tank in zijn geheel te vullen zodat de het produkt in fles STEP1 beter zijn werk kan doen. (Over een langere periode dan te heftig en te kort).
Bardahl Top Oil E10 benzine bescherming 500ML
TOPOIL Brandstof toevoeging voor auto, boot of motor.
Extra smering, ideaal voor met name motoren die lopen op E10 of LPG.
Bij gebruik van Top Oil loopt de motor veel rustiger.
Deze 'boven smering' smeert en beschermt het bovenste deel van de cilinder en reinigt/ smeert de kleppen en zittingen. Aanbevolen voor voertuigen die op gas (LPG) rijden om ‘droogte’ tegen te gaan (smeert de bovenste zuigerveer) en om zo ook de ontbranding van het gasmengsel op te vangen. Dit geldt ook voor benzine met een verhoogd ethanol getal bv E10, waarin 10% ethanol aan de benzine is toegevoegd. E10 brandstof is een zeer schrale brandstof, droogt rubbers en afdichtingsmateriaal uit en geeft een hogere warmte bij de verbranding.
Product informatie.
Bardahl Top Oil is een brandstoftoevoeging voor zowel benzine als diesel.
Het smeert en beschermt het bovenste deel van de zuiger en houdt ook het brandstofsysteem schoon.
Bardahl Top Oil vertraagd de vorming van ijs en corrosie.
Het probleem: De hete verbrandingsgassen in combinatie met de beweging van de zuiger zorgen ervoor dat de olie als het ware van de zuigerwand wordt weggeschraapt.
De gassen zorgen ook voor de vorming van kool en vernis op de zuigerveren en cilinderwand, dit veroorzaakt vermogensverlies, olieverbruik en dat er gas ontsnapt langs de zuigers.
Soortgelijke neerslagen kunnen zich ook op klepgeleiders en kleppen vormen die ervoor zorgen dat de kleppen blijven hangen en dat de prestaties teruglopen en een verhoogd brandstofverbruik tot gevolg hebben.
Uitlaatgassen, al dan niet via een uitlaatgassencirculatiesysteem, damp vanuit het carter en roet komen terecht in het inlaatspruitstuk en vervuilen de inlaat zodanig dat er sprake is van vernauwing van het inlaatkanaal.
Via de inlaat zullen de gassen meegenomen worden naar het verbrandingsproces.
Maar niet eerder voordat ze de inlaat klep zullen passeren.
Deze is aanmerkelijk lager in temperatuur en werkt als een soort magneet voor de sterk verontreinigende gassen, welke op de inlaatklep hun vettige delen roet, stof enz. achterlaten.
Deze klep wordt steeds zwaarder en lichthoogte steeds meer beperkt.
Dit is het moment dat kleppen de zuiger kunnen raken en/of niet optimaal kunnen sluiten waardoor compressie verlies ontstaat = vermogensverlies.
De werking Bardahl Top Oil bevat een hoogwaardige olie, die de zuigerveren, de cilinderwand en de klepgeleiders smeert. (te vergelijken met een olie/brandstof mengsel die een tweetakt motor smeert).
Behalve smeren maakt Bardahl Top Oil de kool en gomaanslag zacht, lost het na verloop van tijd op en zorgt dat het mee verbrandt wordt met de brandstof.LPG & CNG Niet alle motoren zijn ontworpen met LPG / CNG als de gewenste brandstoffen.
LPG / CNG zijn droge (schrale) brandstoffen die een hogere verbrandingstemperatuur kennen dan benzine en diesel.
Hun laag smerend vermogen kunnen veel schade veroorzaken door wrijving.
Bardahl top olie zal het gebrek aan smering elimineren en zorgen voor een langdurige beschermende film, die de hogere bedrijfstemperaturen weerstaat.
De unieke formule zal onmiddellijk na de verbranding in de gehele verbrandingskamer, op zuigerveren en zowel op in-en uitlaatkleppen z’n beschermende smeerfilm achterlaten.
Bardahl Top Oil kan direct worden toegevoegd aan de brandstof of worden gebruikt in smeringset (aangesloten op het inlaatspruitstuk) indien geïnstalleerd.
Laatstgenoemde moet worden ingesteld tussen 1:500 en 1:1000.
PS: wanneer een loodvervanger nodig is “tegen het inslaan van de kleppen” raden wij aan de Bardahl in Instead of Lead refnr 1221 te gebruiken.
De veelzijdige reinigingsmiddelen in Bardahl Top Oil lossen de neerslagen in het inlaatkanaal en de kleppen op en zorgt voor een beschermende film op het metaal. Deze film voorkomt corrosie in de brandstoftank,- leidingen en- pomp en aan de binnenkant van de carburateur. Bardahl Top Oil voorkomt ook ijsvorming in de carburateur. Speciale bestanddelen in
Bardahl Top Oil beschermt de PVC- (Positive Crankcase Ventilation) klep, maakt ze schoon en zorgt dat ze lange tijd schoon blijven.
Gebruiksaanwijzing Voeg bovensmering in een verhouding van 2/1000 of 20ml (doseerkop) voor 10 liter toe aan de benzine of dieselbrandstof.
Zelfmengend in de tank. Voor besparing tegen kostbare motorstoringen kunt u Bardahl Oil Booster aan de motorolie toevoegen.
Bardahl Top Oil is loodvrij en dus onschadelijk voor katalysatoren.
Specific gravity 0.870 kg/ltr
Pourpoint -37°C
visc@ 50°C 2.6
visc@100°C 1.3
visc. Index 95
falsh point c.o.c. 210°C
conradson max 0.05%
ashes none
sulphur max. 0.2
Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.
Bardahl TopOil E10 Improver 5 liter
Brandstof Motorsmering voor benzine en diesel maar vooral LPG
Extra smering, ideaal voor met name auto die rijden op LPG.
Bescherming bij E10 brandstof (ethanol houdende benzine).
Bij gebruik van Top Oil loopt de motor veel rustiger.
Deze 'boven smering' smeert en beschermt het bovenste deel van de cilinder en reinigt/ smeert de kleppen en zittingen. Aanbevolen voor voertuigen die op gas (LPG) rijden om ‘droogte’ tegen te gaan (smeert de bovenste zuigerveer) en om zo ook de ontbranding van het gasmengsel op te vangen. Dit geldt ook voor benzine met een verhoogd ethanol getal bv E10, waarin 10% ethanol aan de benzine is toegevoegd. E10 brandstof is een zeer schrale brandstof, droogt rubbers en afdichtingsmateriaal uit en geeft een hogere warmte bij de verbranding.
Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.
Product informatie.
Bardahl Top Oil is een brandstoftoevoeging voor zowel benzine als diesel. Het smeert en beschermt het bovenste deel van de zuiger en houdt ook het brandstofsysteem schoon. Bardahl Top Oil vertraagd de vorming van ijs en corrosie. Het probleem De hete verbrandingsgassen in combinatie met de beweging van de zuiger zorgen ervoor dat de olie als het ware van de zuigerwand wordt weggeschraapt. De gassen zorgen ook voor de vorming van kool en vernis op de zuigerveren en cilinderwand, dit veroorzaakt vermogensverlies, olieverbruik en dat er gas ontsnapt langs de zuigers. Soortgelijke neerslagen kunnen zich ook op klepgeleiders en kleppen vormen die ervoor zorgen dat de kleppen blijven hangen en dat de prestaties teruglopen en een verhoogd brandstofverbruik tot gevolg hebben. Uitlaatgassen, al dan niet via een uitlaatgassencirculatiesysteem, damp vanuit het carter en roet komen terecht in het inlaatspruitstuk en vervuilen de inlaat zodanig dat er sprake is van vernauwing van het inlaatkanaal. Via de inlaat zullen de gassen meegenomen worden naar het verbrandingsproces. Maar niet eerder voordat ze de inlaat klep zullen passeren. Deze is aanmerkelijk lager in temperatuur en werkt als een soort magneet voor de sterk verontreinigende gassen, welke op de inlaatklep hun vettige delen roet, stof enz. achterlaten. Deze klep wordt steeds zwaarder en lichthoogte steeds meer beperkt. Dit is het moment dat kleppen de zuiger kunnen raken en/of niet optimaal kunnen sluiten waardoor compressie verlies ontstaat = vermogensverlies. De werking Bardahl Top Oil bevat een hoogwaardige olie, die de zuigerveren, de cilinderwand en de klepgeleiders smeert. (te vergelijken met een olie/brandstof mengsel die een tweetakt motor smeert). Behalve smeren maakt Bardahl Top Oil de kool en gomaanslag zacht, lost het na verloop van tijd op en zorgt dat het mee verbrandt wordt met de brandstof.LPG & CNG Niet alle motoren zijn ontworpen met LPG / CNG als de gewenste brandstoffen. LPG / CNG zijn droge (schrale) brandstoffen die een hogere verbrandingstemperatuur kennen dan benzine en diesel. Hun laag smerend vermogen kunnen veel schade veroorzaken door wrijving. Bardahl top olie zal het gebrek aan smering elimineren en zorgen voor een langdurige beschermende film, die de hogere bedrijfstemperaturen weerstaat. De unieke formule zal onmiddellijk na de verbranding in de gehele verbrandingskamer, op zuigerveren en zowel op in-en uitlaatkleppen z’n beschermende smeerfilm achterlaten. Bardahl Top Oil kan direct worden toegevoegd aan de brandstof of worden gebruikt in smeringset (aangesloten op het inlaatspruitstuk) indien geïnstalleerd. Laatstgenoemde moet worden ingesteld tussen 1:500 en 1:1000. PS: wanneer een loodvervanger nodig is “tegen het inslaan van de kleppen” raden wij aan de Bardahl in Instead of Lead refnr 1221 te gebruiken. De veelzijdige reinigingsmiddelen in Bardahl Top Oil lossen de neerslagen in het inlaatkanaal en de kleppen op en zorgt voor een beschermende film op het metaal. Deze film voorkomt corrosie in de brandstoftank,- leidingen en- pomp en aan de binnenkant van de carburateur. Bardahl Top Oil voorkomt ook ijsvorming in de carburateur. Speciale bestanddelen in Bardahl Top Oil beschermt de PVC- (Positive Crankcase Ventilation) klep, maakt ze schoon en zorgt dat ze lange tijd schoon blijven. Gebruiksaanwijzing Voeg bovensmering in een verhouding van 2/1000 of 20ml (doseerkop) voor 10 liter toe aan de benzine of dieselbrandstof. Zelfmengend in de tank. Voor besparing tegen kostbare motorstoringen kunt u Bardahl Oil Booster aan de motorolie toevoegen.
Bardahl Top Oil is loodvrij en dus onschadelijk voor katalysatoren.
Specific gravity 0.870 kg/ltr
Pourpoint -37°C
visc@ 50°C 2.6
visc@100°C 1.3
visc. Index 95
falsh point c.o.c. 210°C
conradson max 0.05%
ashes none
sulphur max. 0.2