info

Je hebt het minimaal aantal bereikt

Winkelwagen (0)

Er zijn nog geen producten in jouw winkelwagen geplaatst.

Benzine



Bezig met laden...
Bardahl Concentrated Fuel Injector Cleaner System 500ml
-20%

Snel bekijken

(1)
Op voorraad
Bardahl Concentrated Fuel Injector Cleaner System 500ml

Bardahl Concentrated Fuel Injector Cleaner System 500ml

(1)
€ 33,93 € 27,23

Bardahl concentrated fuel injector cleaner

Hoog geconcentreerde brandstoftoevoeging voor het snel en effectief reinigen van brandstofinjectiesystemen.

 

Eén behandeling zorgt voor:

✔ Reiniging en bescherming van het complete injectiesysteem

✔ Verlaging van het brandstofverbruik

✔ Verbetering van acceleratie

✔ Verhoging van smerend vermogen van de brandstof en verwijdering van water (condens) uit de brandstof.

✔ Vermindering van het motorlawaai

✔ Vermindering van de uitlaatrook.

 

Concentrated Fuel Injector Cleaner (ref 12105) is met name geschikt voor de modernere motoren (FSI,GDI etc.). De formulatie van de Concentrated Fuel Injector Cleaner is een sterkere versie dan de Fuel Injector Cleaner. (ref 12109) en heeft 200ml meer inhoud. Gebruik: giet de hele inhoud van de flacon tank als er nog zo'n 20 liter brandstof in zit. Beste advies: iedere 10.000km toedienen.

Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.

 


Product informatie Concentrated Fuel Injector Cleaner

Een zeer hoog geconcentreerd middel voor het snel en effectief reinigen van brandstofinjectiesystemen. Dit product zorgt ervoor dat motoren weer maximale prestaties gaan leveren met minimale emissies. Het probleem De steeds strenger wordende milieu eisen voor uitlaatgassen van benzinemotoren maken het vaak nodig dat een brandstofsysteem eerst gereinigd moet worden om aan de zware APKeisen te kunnen voldoen.

Eén behandeling zorgt al voor de volgende verbeteringen:

• Reiniging en bescherming van het complete injectiesysteem (injectoren, kleppen, pomp, leidingen enz.)

• Verhoogt het octaangetal van de benzine en bevordert acceleratie van de motor.

• Verhindert het vastlopen van de injectoren en van de pomp door verwijdering van water (condens) uit de benzine. • Vermindert het benzineverbruik dankzij de antiwrijving eigenschappen.

• Reduceert het lawaai van de motor dankzij de smering eigenschappen.

• Reduceert de uitlaatrook en vereenvoudigt het opnieuw afstellen van de motor conform de emissie-eisen.

Belangrijkste oorzaken van problemen met benzine-injectiesystemen zijn vocht, vuil, gom en vernis. De injectoren raken daardoor verstopt en dit zorgt voor een onregelmatige benzinetoevoer. Dit heeft bovendien tot gevolg, dat de motor moeilijker start, onregelmatig loopt en meer brandstof verbruikt. De sproeieropening in een moderne motor met benzineinspuiting is dunner dan een haar. Het is daarom geen wonder dat de belangrijkste automobielfabrikanten melding maken van een stijgend aantal gevallen waarin de inspuiting verstopt raakt. Vocht in de brandstof is een ander vervelend probleem, dat gevaarlijk kan zijn in systemen met brandstofinspuitingen. Zelfs een klein beetje water, ontstaan door vochtcondensatie, kan het verstopt raken van de filter veroorzaken, evenals ijsvorming in de brandstofleiding en corrosie van de verstuivernaalden. Talrijke studies hebben aangetoond, dat de conditie van het systeem dat brandstof moet leveren aan de motor, een belangrijk effect heeft op brandstofbesparing en op prestaties van de motor. Vuile of slecht onderhouden systemen vragen meer brandstof. Slecht werken van de motor, meer onderhoud en een buitensporig vaak buiten werking zijn van de wagen is het gevolg. Bardahl Concentrated Fuel Injector Cleaner System bevat een mengsel van oplosmiddelen en as-vrije reinigingsmiddelen dat reinigend werkt en dat de verstuivers en andere delen van het brandstofsysteem schoon maakt. Het reinigt de brandstofleidingen, de pomp, de injectienaalden, de kleppen en de verbrandings-kamer. Zo wordt een overmatig benzineverbruik vermeden, wordt de koude start vergemakkelijkt en wordt het motorvermogen hersteld. Tevens wordt de uitstoot van schadelijke gassen (HC, CO en Nox) verminderd. Wateroplossende middelen in de Bardahl Concentrated Fuel Injector Cleaner System zorgen ervoor dat kleine hoeveelheden water die zich in brandstof bevinden, worden opgenomen en mee worden verbrand, daardoor wordt ijsvorming in de brandstofleiding voorkomen en wateraccumulatie in brandstoftanks tot een minimum beperkt. Uitgebreide tests met diverse automerken hebben aangetoond, dat Bardahl Concentrated Fuel Injector Cleaner System vuilafzettingen op de verstuivers, inlaatkleppen en in de brandstofkanalen effectief bestrijdt. Het reinigt het gehele brandstofsysteem, verwijdert het vocht, lost de diverse neerslagen op en voorkomt dat er zich nieuwe verontreinigingen vormen.

Gebruiksaanwijzing  bardahl concentrated fuel injector cleaner

Giet de in inhoud van dit blik in 20 liter benzine, rijdt een stukje en tank uw benzinetank vol. Aanbeveling: de behandeling elke 5.000 km herhalen en in ieder geval voor een algemene periodieke keuring. Dit product is mengbaar met elk benzinetype en is onschadelijk voor de katalysator. Het product wordt aanbevolen door de belangrijkste motorconstructeurs.

Artikelnummer 1198B

Inhoud 500 ml

Bardahl Fuel Stabilizer 250ml
-20%

Snel bekijken

Bardahl Fuel Stabilizer 250ml

€ 26,68 € 21,38
(0)
Op voorraad
Bardahl Fuel Stabilizer 250ml

Bardahl Fuel Stabilizer 250ml

(0)
€ 26,68 € 21,38

Benzine langer houdbaar maken?

Wanneer een (klassieke) auto of motor voor lange tijd niet gebruikt wordt voeg dan Fuel Stabilizer toe.

Indien brandstof lang in een brandstoftank blijft zitten, bijvoorbeeld in een klassieker tijdens de wintermaanden of buitenboordmotor tank, veroudert de brandstof. Om ervoor te zorgen dat de vluchtige bestanddelen in de brandstof niet verdwijnen is het raadzaam Fuel Stabilizer toe te voegen.

Deze vluchtige bestanddelen zorgen juist voor een goede verbranding.

De brandstofkwaliteit is gewaarborgd tot 24 maanden. Daarnaast worden de kleppen en zetels gesmeerd en worden de carburateur en brandstofleidingen gereinigd.

Deze brandstoftoevoeging is  niet  geschikt voor auto's met een  katalysator .


 

Productinformatie Brandstofstabilisator

Wanneer de oldtimer in de winter niet wordt gebruikt, is het aan te raden om de tank af te vullen. Condens in de brandstoftank wordt vergelijkbaar voorkomen. Er zijn echter meerdere maatregelen nodig wanneer de auto voor lange tijd 'opgeborgen wordt'. Bardahl heeft daarom Fuel Stabilizer ontwikkeld. Met deze brandstoftoevoeging worden de volgende eigenschappen verbeterd: • verminderde uitdampen waardoor de bewaarduur van benzine wordt verlengd met 24 maanden • afdichten van de brandstoffilter wordt verlaagd • oxidatie van de brandstoftank wordt voorkomen • de kleppen en zetels worden gesmeerd • de kwaliteit van benzine verwijderd niet • de carburateur wordt gereinigd • maakt de brandstofleidingen schoon • geschikt voor 250 liter brandstof Gebruiksaanwijzing Giet Fuel Stabilizer in uw brandstoftank vóór het tanken en de brandstof(tank) van de oldtimer is voor lange tijd beschermd. Rijdt na het toevoegen van minimaal zo'n 20 kilometer, zodat deze toevoegingen ook in de carburateur en brandstofleidingen terecht komen en z'n werk kan doen. Geschikt voor alle soorten benzine en alle typen 2 en 4 taktmotoren, uitgezonderd motoren die zijn uitgerust met een uitlaatkatalysator.

Artikelnummer 4874B

Inhoud 250 ml

Bardahl Fuel Treatment 300ml
-5%

Snel bekijken

Bardahl Fuel Treatment 300ml

€ 14,79 € 13,99
(0)
Op voorraad
Bardahl Fuel Treatment 300ml

Bardahl Fuel Treatment 300ml

(0)
€ 14,79 € 13,99

Een benzinetoevoeging die het brandstofsysteem in goede conditie houdt.

Deze brandstoftoevoeging zorgt ervoor dat de brandstofleidingen en carburateur schoon blijven en dat de witte neerslag van de hedendaagse benzine niet alles aantast (o.a. de inlaatkleppen, vlotter, naalden en sproeiers).

Tevens zorgt deze brandstoftoevoeging voor extra smering, zodat het aluminium van de carburateur niet uitdroogt.

In beperkte mate is er sprake van bovensmering bij de inlaatkleppen.
Zeer aan te raden met de huidige benzine waarin meer ethanol is verwerkt, dat de brandstof droger maakt.

Deze toevoeging werkt zonder demontage en is bedoelt om uw motor schoon te houden.

Wilt u de motor echt reinigen gebruik dan de Fuel Injector Cleaner of Concentrated Fuel Injector Cleaner (hoger concentraat en 200ml meer inhoud dan de Fuel Injector Cleaner).


 

Product informatie

Bardahl Fuel Treatment is een brandstofsysteemreiniger. Dit is een uitgebalanceerd mengsel van uiterst krachtige oplosmiddelen voor het reinigen van alle inwendige delen van carburateurs. Het verwijdert vernis, gom en koolaanslag uit het brandstofsysteem, carburateur, kleppen en verbrandingskamers. Bardahl Fuel Treatment is veilig voor katalysatoren en doet zijn werk in zowel loodhoudende als loodvrije benzine. Dit product kan ook gebruikt worden voor motoren met brandstof injectiesystemen. Regelmatig gebruik verlengt de levensduur van de bougies en laat de kleppen beter werken. Het voorkomt onregelmatig stationair lopen en afslaan. Alleen een schone carburateur kan goed worden afgesteld, zodat het meest gunstige luchtbandstof mengsel verkregen kan worden. Hierdoor is het rendement van de motor maximaal en het brandstofverbruik minimaal. Het probleem Als de kritisch, nauwkeurige werking van de carburateur ook maar de geringste afwijking vertoont, wijzigt zich de hoeveelheid naar de motor gevoerde brandstof. Dit resulteert in moeilijk starten, onregelmatig stationair draaien, gebrek aan pit en vermogen, toename van het brandstofverbruik, veelvuldig afslaan van de motor en zelfs volledige stilstand. Het niet goed functioneren van de carburateur kan het resultaat zijn van een onjuiste afstelling, maar is in de meeste gevallen te wijten aan een opeenhoping van brandstofvernis en andere verontreinigingen. Verstopping door brandstofvernis in de stationaire sproeiers is zo’n algemeen gangbaar probleem, dat zo urgent is dat elke motor na ca. 8.000 km is aangetast. Vernis vormt zich in de stationaire sproeiers iedere keer als de motor wordt afgezet. Op dat tijdstip zet het mengsel benzinelucht in het verdeelstuk uit en verspreidt zich door de carburateur waardoor de luchtwegen, de hals, venturi en zelfs de buitenkant van de carburateur met vernis bedekt raakt. Als het laag toerensysteem geblokkeerd is of zelfs gedeeltelijk geblokkeerd, gaat de motor stationair hogere toerentallen draaien door aantasting van de smoorklep bevestiging. Dit betekent dat de motor op het hoge snelheidsysteem stationair draait, hetgeen resulteert in een uiterst rijk mengsel bij lage snelheden. Korte levensduur van de bougies, zowel als verergerde vernisvorming aan de kleppen en ringen, zijn het directe gevolg ervan. De werking Indien Bardahl Treatment direct in de brandstof wordt gedaan of in de carburateur wordt gespoten, wordt brandstofvernis opgelost en afgebroken. Het oplosmiddel reinigt de luchtinlaat van de carburateur, de luchtkanalen, filters en kamers. Dit vuil wordt naar de verbrandingsruimte gespoeld waar het verbrandt. Bardahl Treatment maakt sproeiers en injectienaalden schoon en zorgt weer voor een uiterst nauwkeurige werking. In de motor breekt dit product vernis, gom en kool af van de klepschotel en klepzetels, zuigerveren en verbrandingskamers. Het maakt vastzittende kleppen en zuigerveren los en zorgt weer voor een goed lopende motor en een efficiënter benzineverbruik. Bardahl Treatment is een veelzijdig reinigingsmiddel voor allerlei onderdelen en oppervlakken.

Let op: niet morsen of toepassen op gelakte oppervlakken.

Voordelen

• Reinigt de carburateur van gomneerslag en andere schadelijke afzettingen

• Reinigt de leidingen en het gehele brandstofsysteem

• Verlaagt het benzineverbruik

• Reinigt snel en zonder demontage

Gebruiksaanwijzing

Giet de inhoud van het blikje in de benzinetank om het gehele brandstofsysteem te reinigen. Voor een regelmatig onderhoud van het brandstofsysteem wordt geadviseerd van tijd tot tijd een blikje Bardahl Treatment in de benzinetank te gieten. Dit voorkomt de opbouw van gom, vernis, kool en andere neerslagen. Voor dieselmotoren heeft Bardahl een aparte lijn producten.

 

Inhoud 300 ml  

Bardahl Fuel Water Remover 300ml
-24%

Snel bekijken

Bardahl Fuel Water Remover 300ml

€ 23,09 € 17,50
(0)
Op voorraad
Bardahl Fuel Water Remover 300ml

Bardahl Fuel Water Remover 300ml

(0)
€ 23,09 € 17,50

Verwijdert vocht uit het zowel benzine als diesel.

Deze toevoeging neemt het water uit de brandstoftank op en zorgt ervoor dat het zonder problemen verbrandt in de verbrandingskamer van de motor. Door het water uit de brandstoftank, het filter en de leidingen te halen voorkomt het corrosievorming, vermindert het "pingelen" en verbetert het de prestaties en het brandstofverbruik van de motor.

Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. 

Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.


 

Productinformatie Fuel Water Remover

Bardahl Fuel Water Remover is een geconcentreerd mengsel van speciale additieven die vocht oplossen in benzine en diesel olie, en verbrandt tijdens het normale verbrandingsproces van de motor. Het probleem Door verschillende oorzaken ontstaat er vocht in de brandstoftank. Vaak ontstaat dit door ondeugdelijke opslag, lekke tank, slechte aansluitingen of vuldop. Er kan zich ook condens vormen door grote temperatuursverschillen. Water mengt niet met brandstof, zal corrosie vormen in het injectiesysteem of carburator, zal een negatief effect hebben of het verbrandingsproces, zal zorgen voor een slechte acceleratie en vermogensverlies en in veel gevallen problemen geven bij de koude start. Bardahl Fuel Water Remover lost al deze problemen op. Het product is ontwikkeld voor zowel benzine als dieselmotoren met of zonder turbo. De werking Bardahl Fuel Water Remover neemt het water uit de brandstoftank op en zorgt ervoor dat het zonder problemen verbrandt in de verbrandingskamer van de motor. Door het water uit de brandstoftank, het filter en de leidingen te halen wordt corrosievorming voorkomen. Daarnaast wordt het “pingelen” verminderd en worden de motorprestaties verbeterd. · Verwijdert water uit benzine en diesel · Beschermt het brandstofsysteem (injectiesysteem of carburateur). · Voorkomt de geleidelijke vorming van roest in het brandstofsysteem, vervuiling van de verstuivers en ijsvorming in de carburator of het brandstoffilter. · Vergemakkelijkt de koude start en beschermt uw motor tegen corrosie. Gebruiksaanwijzing Voor het tanken één flacon in de tank gieten. Op deze wijze zal het product zich goed mengen met de brandstof. Eén flacon is voldoende voor ongeveer 60 liter brandstof. Voor zowel benzine als diesel. Ook in het gebruik voor auto’s met katalysator.

Artikelnummer 1082

Inhoud 300 ml

Bardahl Top Oil E10 benzine bescherming 500ML
-25%

Snel bekijken

(0)
Op voorraad
Bardahl Top Oil E10 benzine bescherming 500ML

Bardahl Top Oil E10 benzine bescherming 500ML

(0)
€ 24,20 € 18,15

TOPOIL Brandstof toevoeging voor auto, boot of motor.

Extra smering, ideaal voor met name motoren die lopen op E10 of LPG.

Bij gebruik van Top Oil loopt de motor veel rustiger.

Deze 'boven smering' smeert en beschermt het bovenste deel van de cilinder en reinigt/ smeert de kleppen en zittingen. Aanbevolen voor voertuigen die op gas (LPG) rijden om ‘droogte’ tegen te gaan (smeert de bovenste zuigerveer) en om zo ook de ontbranding van het gasmengsel op te vangen. Dit geldt ook voor benzine met een verhoogd ethanol getal bv E10, waarin 10% ethanol aan de benzine is toegevoegd. E10 brandstof is een zeer schrale brandstof, droogt rubbers en afdichtingsmateriaal uit en geeft een hogere warmte bij de verbranding.

 


 

Product informatie. 

Bardahl Top Oil is een brandstoftoevoeging voor zowel benzine als diesel.

Het smeert en beschermt het bovenste deel van de zuiger en houdt ook het brandstofsysteem schoon.

Bardahl Top Oil vertraagd de vorming van ijs en corrosie.

Het probleem: De hete verbrandingsgassen in combinatie met de beweging van de zuiger zorgen ervoor dat de olie als het ware van de zuigerwand wordt weggeschraapt.

De gassen zorgen ook voor de vorming van kool en vernis op de zuigerveren en cilinderwand, dit veroorzaakt vermogensverlies, olieverbruik en dat er gas ontsnapt langs de zuigers.

Soortgelijke neerslagen kunnen zich ook op klepgeleiders en kleppen vormen die ervoor zorgen dat de kleppen blijven hangen en dat de prestaties teruglopen en een verhoogd brandstofverbruik tot gevolg hebben.

Uitlaatgassen, al dan niet via een uitlaatgassencirculatiesysteem, damp vanuit het carter en roet komen terecht in het inlaatspruitstuk en vervuilen de inlaat zodanig dat er sprake is van vernauwing van het inlaatkanaal.

Via de inlaat zullen de gassen meegenomen worden naar het verbrandingsproces.

Maar niet eerder voordat ze de inlaat klep zullen passeren.

Deze is aanmerkelijk lager in temperatuur en werkt als een soort magneet voor de sterk verontreinigende gassen, welke op de inlaatklep hun vettige delen roet, stof enz. achterlaten.

Deze klep wordt steeds zwaarder en lichthoogte steeds meer beperkt.

Dit is het moment dat kleppen de zuiger kunnen raken en/of niet optimaal kunnen sluiten waardoor compressie verlies ontstaat = vermogensverlies.

De werking Bardahl Top Oil bevat een hoogwaardige olie, die de zuigerveren, de cilinderwand en de klepgeleiders smeert. (te vergelijken met een olie/brandstof mengsel die een tweetakt motor smeert).

Behalve smeren maakt Bardahl Top Oil de kool en gomaanslag zacht, lost het na verloop van tijd op en zorgt dat het mee verbrandt wordt met de brandstof.LPG & CNG Niet alle motoren zijn ontworpen met LPG / CNG als de gewenste brandstoffen.

LPG / CNG zijn droge (schrale) brandstoffen die een hogere verbrandingstemperatuur kennen dan benzine en diesel.

Hun laag smerend vermogen kunnen veel schade veroorzaken door wrijving.

Bardahl top olie zal het gebrek aan smering elimineren en zorgen voor een langdurige beschermende film, die de hogere bedrijfstemperaturen weerstaat.

De unieke formule zal onmiddellijk na de verbranding in de gehele verbrandingskamer, op zuigerveren en zowel op in-en uitlaatkleppen z’n beschermende smeerfilm achterlaten.

Bardahl Top Oil kan direct worden toegevoegd aan de brandstof of worden gebruikt in smeringset (aangesloten op het inlaatspruitstuk) indien geïnstalleerd.

Laatstgenoemde moet worden ingesteld tussen 1:500 en 1:1000.

PS: wanneer een loodvervanger nodig is “tegen het inslaan van de kleppen” raden wij aan de Bardahl in Instead of Lead refnr 1221 te gebruiken.

De veelzijdige reinigingsmiddelen in Bardahl Top Oil lossen de neerslagen in het inlaatkanaal en de kleppen op en zorgt voor een beschermende film op het metaal. Deze film voorkomt corrosie in de brandstoftank,- leidingen en- pomp en aan de binnenkant van de carburateur. Bardahl Top Oil voorkomt ook ijsvorming in de carburateur. Speciale bestanddelen in

Bardahl Top Oil beschermt de PVC- (Positive Crankcase Ventilation) klep, maakt ze schoon en zorgt dat ze lange tijd schoon blijven.

Gebruiksaanwijzing Voeg bovensmering in een verhouding van 2/1000 of 20ml (doseerkop) voor 10 liter toe aan de benzine of dieselbrandstof.

Zelfmengend in de tank. Voor besparing tegen kostbare motorstoringen kunt u Bardahl Oil Booster aan de motorolie toevoegen.

Bardahl Top Oil is loodvrij en dus onschadelijk voor katalysatoren.

Specific gravity 0.870 kg/ltr

Pourpoint -37°C

visc@ 50°C 2.6

visc@100°C 1.3

visc. Index 95

falsh point c.o.c. 210°C

conradson max 0.05%

ashes none

sulphur max. 0.2

 

Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.

Bardahl TopOil E10 Improver 5 liter
-14%

Snel bekijken

Bardahl TopOil E10 Improver 5 liter

€ 186,53 € 160,00
(0)
Op voorraad
Bardahl TopOil E10 Improver 5 liter

Bardahl TopOil E10 Improver 5 liter

(0)
€ 186,53 € 160,00

Brandstof Motorsmering voor benzine en diesel maar vooral LPG

Extra smering, ideaal voor met name auto die rijden op LPG.

Bescherming bij E10 brandstof (ethanol houdende benzine).

Bij gebruik van Top Oil loopt de motor veel rustiger.

Deze 'boven smering' smeert en beschermt het bovenste deel van de cilinder en reinigt/ smeert de kleppen en zittingen. Aanbevolen voor voertuigen die op gas (LPG) rijden om ‘droogte’ tegen te gaan (smeert de bovenste zuigerveer) en om zo ook de ontbranding van het gasmengsel op te vangen. Dit geldt ook voor benzine met een verhoogd ethanol getal bv E10, waarin 10% ethanol aan de benzine is toegevoegd. E10 brandstof is een zeer schrale brandstof, droogt rubbers en afdichtingsmateriaal uit en geeft een hogere warmte bij de verbranding.

Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.

Product informatie. 

Bardahl Top Oil is een brandstoftoevoeging voor zowel benzine als diesel. Het smeert en beschermt het bovenste deel van de zuiger en houdt ook het brandstofsysteem schoon. Bardahl Top Oil vertraagd de vorming van ijs en corrosie. Het probleem De hete verbrandingsgassen in combinatie met de beweging van de zuiger zorgen ervoor dat de olie als het ware van de zuigerwand wordt weggeschraapt. De gassen zorgen ook voor de vorming van kool en vernis op de zuigerveren en cilinderwand, dit veroorzaakt vermogensverlies, olieverbruik en dat er gas ontsnapt langs de zuigers. Soortgelijke neerslagen kunnen zich ook op klepgeleiders en kleppen vormen die ervoor zorgen dat de kleppen blijven hangen en dat de prestaties teruglopen en een verhoogd brandstofverbruik tot gevolg hebben. Uitlaatgassen, al dan niet via een uitlaatgassencirculatiesysteem, damp vanuit het carter en roet komen terecht in het inlaatspruitstuk en vervuilen de inlaat zodanig dat er sprake is van vernauwing van het inlaatkanaal. Via de inlaat zullen de gassen meegenomen worden naar het verbrandingsproces. Maar niet eerder voordat ze de inlaat klep zullen passeren. Deze is aanmerkelijk lager in temperatuur en werkt als een soort magneet voor de sterk verontreinigende gassen, welke op de inlaatklep hun vettige delen roet, stof enz. achterlaten. Deze klep wordt steeds zwaarder en lichthoogte steeds meer beperkt. Dit is het moment dat kleppen de zuiger kunnen raken en/of niet optimaal kunnen sluiten waardoor compressie verlies ontstaat = vermogensverlies. De werking Bardahl Top Oil bevat een hoogwaardige olie, die de zuigerveren, de cilinderwand en de klepgeleiders smeert. (te vergelijken met een olie/brandstof mengsel die een tweetakt motor smeert). Behalve smeren maakt Bardahl Top Oil de kool en gomaanslag zacht, lost het na verloop van tijd op en zorgt dat het mee verbrandt wordt met de brandstof.LPG & CNG Niet alle motoren zijn ontworpen met LPG / CNG als de gewenste brandstoffen. LPG / CNG zijn droge (schrale) brandstoffen die een hogere verbrandingstemperatuur kennen dan benzine en diesel. Hun laag smerend vermogen kunnen veel schade veroorzaken door wrijving. Bardahl top olie zal het gebrek aan smering elimineren en zorgen voor een langdurige beschermende film, die de hogere bedrijfstemperaturen weerstaat. De unieke formule zal onmiddellijk na de verbranding in de gehele verbrandingskamer, op zuigerveren en zowel op in-en uitlaatkleppen z’n beschermende smeerfilm achterlaten. Bardahl Top Oil kan direct worden toegevoegd aan de brandstof of worden gebruikt in smeringset (aangesloten op het inlaatspruitstuk) indien geïnstalleerd. Laatstgenoemde moet worden ingesteld tussen 1:500 en 1:1000. PS: wanneer een loodvervanger nodig is “tegen het inslaan van de kleppen” raden wij aan de Bardahl in Instead of Lead refnr 1221 te gebruiken. De veelzijdige reinigingsmiddelen in Bardahl Top Oil lossen de neerslagen in het inlaatkanaal en de kleppen op en zorgt voor een beschermende film op het metaal. Deze film voorkomt corrosie in de brandstoftank,- leidingen en- pomp en aan de binnenkant van de carburateur. Bardahl Top Oil voorkomt ook ijsvorming in de carburateur. Speciale bestanddelen in Bardahl Top Oil beschermt de PVC- (Positive Crankcase Ventilation) klep, maakt ze schoon en zorgt dat ze lange tijd schoon blijven. Gebruiksaanwijzing Voeg bovensmering in een verhouding van 2/1000 of 20ml (doseerkop) voor 10 liter toe aan de benzine of dieselbrandstof. Zelfmengend in de tank. Voor besparing tegen kostbare motorstoringen kunt u Bardahl Oil Booster aan de motorolie toevoegen.

Bardahl Top Oil is loodvrij en dus onschadelijk voor katalysatoren.

Specific gravity 0.870 kg/ltr

Pourpoint -37°C

visc@ 50°C 2.6

visc@100°C 1.3

visc. Index 95

falsh point c.o.c. 210°C

conradson max 0.05%

ashes none

sulphur max. 0.2


Meest bekeken producten