info

Je hebt het minimaal aantal bereikt

Winkelwagen (0)

Er zijn nog geen producten in jouw winkelwagen geplaatst.

Brandstof additieven

Filter


Bezig met laden...
Bardahl 5 in 1 Diesel motor reiniger 500ML

Snel bekijken

Bardahl 5 in 1 Diesel motor reiniger 500ML

Bardahl 5 in 1 Diesel motor reiniger 500ML

€ 31,05

De Motor reiniger 5in1 Diesel werkt efficiënt en veilig op elke motoronderdeel.

✔ Gemakkelijk te gebruiken.

✔ Reinigt zonder demontage : de turbo, de roetfilter, de uitlaat kleppen en de katalysator.

✔ Reinigt en beschermt het injectiesysteem, herstelt het debiet van de injectoren.

✔ Beperkt de schadelijke uitlaatgassen en helpt bij de goedkeuring van de anti pollutie test tijdens de technische controle.

✔ Voorkomt overmatig brandstof verbruik, het verlies van vermogen en de vervanging van dure onderdelen.

De gebruikte 5 in 1 formule is een samenstelling van professionele multifunctionele complexe additieven.
De Bardahl® sterk geconcentreerde mengeling van actieve substanties gebruikt de dieselbrandstof als drager.
De geadditiveerde brandstof is de curatieve oplossing om uw motor te reinigen.
Herstelt het debiet van de gereinigde injectoren en beschermt het injectiesysteem (injectoren-pomp).
Beperkt de schadelijke uitlaatgassen en helpt bij de goedkeuring van de antipollutie en emissietest tijdens de technische controle.
Reinigt zonder demontage de turbo, EGR klep, roetfilter, katalysator en het luchtinlaat systeem (kleppen).
Voorkomt overmatig brandstof verbruik, het verlies van vermogen en de vervanging van dure onderdelen.

Gebruiksaanwijzing Bardahl 5 in 1

 

    1. Wacht totdat het lampje van de brandstoftank brandt.
    2. voeg de inhoud van de bus in de brandstoftank met het verlengstuk.
    3. Voeg 20L brandstof toe.
    4. Rijd de motor op bedrijfstemteratuur.
    5. Rijd gedurende 20 min op een constante manier tussen 2500 en 3000t/min, dan rijd normaal.
    6. Deze rijinstructie 1 à 2 maal herhalen totdat de behandelde brandstof is verbruikt.

Inhoud 500ML

Bardahl BDC diesel conditioner 1 liter
-13%

Snel bekijken

Op voorraad
Bardahl BDC diesel conditioner 1 liter

Bardahl BDC diesel conditioner 1 liter

€ 56,54 € 49,00

Bardahl BDC diesel conditioner.

In 1 liter  doseerfles.

Zeer uitgebreide dieseltoevoeging om diesel vrij te houden van vocht en bacteriegroei. Met name voor grotere brandstoftanks als die van boten, tractoren en opslagtanks.

Preventief kan dit additief gebruikt worden, Bardahl BDC. Dit verminderd het aantrekken van vocht en gaat bacterie vorming tegen en heeft tevens een smeerende werking op de brandstofpomp.

Met deze diesel toevoeging houdt u de diesel echt schoon, blijft vocht weg, krijgen bacteriën geen kans en wordt het cetaangetal verhoogd. De diesel wordt gesmeerd (belangrijk door afname van het zwavelgehalte), de prestaties nemen toe en tot slot: daalt het brandstofverbruik tot 3%. Ideaal bij dieselmotoren van grotere brandstoftanks als die van vrachtwagens, boten en tractoren. Zeer aan te raden bij dieselbrandstof die lang in de tank zit. Het voorkomt daarmee de groei van bacteriën.

Gebruik in de zomer: 0,5-1liter per 1000 liter dieselbrandstof.

In de winter: 2 liter per 1000 liter dieselbrandstof.

Inhoud 1 liter.

 

De 100ml verpakking is een zogenaamde 1 shot verpakking; 1 flacon van 100ml is goed voor 100 liter dieselbrandstof.

Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.

Bardahl BDC diesel conditioner 1 liter blik

Snel bekijken

Bardahl BDC diesel conditioner 1 liter blik

Bardahl BDC diesel conditioner 1 liter blik

€ 49,00

Bardahl BDC diesel conditioner.

In 1 liter blik.

Zeer uitgebreide dieseltoevoeging om diesel vrij te houden van vocht en bacteriegroei. Met name voor grotere brandstoftanks als die van boten, tractoren en opslagtanks.

Preventief kan dit additief gebruikt worden, Bardahl BDC. Dit verminderd het aantrekken van vocht en gaat bacterie vorming tegen en heeft tevens een smeerende werking op de brandstofpomp.

Met deze diesel toevoeging houdt u de diesel echt schoon, blijft vocht weg, krijgen bacteriën geen kans en wordt het cetaangetal verhoogd. De diesel wordt gesmeerd (belangrijk door afname van het zwavelgehalte), de prestaties nemen toe en tot slot: daalt het brandstofverbruik tot 3%. Ideaal bij dieselmotoren van grotere brandstoftanks als die van vrachtwagens, boten en tractoren. Zeer aan te raden bij dieselbrandstof die lang in de tank zit. Het voorkomt daarmee de groei van bacteriën.

Gebruik in de zomer: 0,5-1liter per 1000 liter dieselbrandstof.

In de winter: 2 liter per 1000 liter dieselbrandstof.

Inhoud 1 liter.

 

De 100ml verpakking is een zogenaamde 1 shot verpakking; 1 flacon van 100ml is goed voor 100 liter dieselbrandstof.

Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.

Bardahl BDC diesel conditioner 500ml
-19%

Snel bekijken

Op voorraad
Bardahl BDC diesel conditioner 500ml

Bardahl BDC diesel conditioner 500ml

€ 36,50 € 29,60

Bardahl BDC diesel conditioner.

BDC om de diesel echt schoon te houden en vocht te houden. Gebruik van BDC zorgt dat bacteriën geen kans krijgen en het cetaangetal wordt verhoogd. De diesel wordt gesmeerd (belangrijk door afname van het zwavelgehalte), de prestaties nemen toe en tot slot: daalt het brandstofverbruik tot 3%.
 

BDC is aan te raden te gebruiken bij dieselmotoren van grotere brandstoftanks als die van: boten, campers, tractoren en generatoren. Maar ook brandstof zit vaak lang in de brandstoftank. Sloepen, zeilboten verbruiken vaak niet veel brandstof. Diesel die lang in de brandstoftank blijft zit vormt een potentieel gevaar: teveel vocht ligt in het verschiet.

BDC voorkomt vocht in de brandstoftanks kan ontstaan. En geen vocht is geen bacteriegroei in de diesel.

Tevens heeft deze verpakking een doseerdop.

Gebruik van Bardahl BDC zorgt voor:
1. Verwijderen van vocht
2. Schonere verbranding
3. Hoger vermogen
4. Schone verstuivers
5. Verbeterde smering
6. Verlagen stolpunt (diesel antivries)
7. Besparing van brandstofverbruik tot 3%

Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.

Inhoud 500ml.

Bardahl CommonRail Diesel Injector Cleaner 500ml
-19%

Snel bekijken

Op voorraad
Bardahl CommonRail Diesel Injector Cleaner 500ml

Bardahl CommonRail Diesel Injector Cleaner 500ml

€ 29,75 € 23,99

Bardahl commonrail cleaner is een hoog geconcentreerde dieseltoevoeging voor het snel en effectief reinigen van brandstofinjectiesystemen.

Deze dieseltoevoeging is speciaal ontworpen voor het opheffen van problemen met vervuilde brandstofsystemen van zowel oude als nieuwe dieselmotoren (HDI- CDI- TDI- TDCI- DCI- pompverstuiver enz..

De dieseltoevoeging is uniek in z'n soort. Loopt de dieselmotor slecht? Is de motor (sterk) vervuild? Rookt de motor veel? Een hoog brandstofverbruik? Talloze praktijkvoorbeelden zoals hiervoor genoemd pakt Bardahl Common Rail Diesel Injector Cleaner aan. Eén behandeling zorgt voor:

✔ Reiniging en bescherming van het complete injectiesysteem

✔ Verlaging van het brandstofverbruik

✔ Verbetering van acceleratie 

✔ Verhoging van smerend vermogen van de brandstof en verwijdering van (condens) uit de brandstof.

✔ Vermindering van het motorlawaai

✔ Vermindering van de uitlaatrook.

 

De Common Rail Diesel Injector Cleaner (ref 13205) is met name geschikt voor de modernere motoren (TDI, HDI, CDI etc.) De formulatie van de Common Rail Diesel Injector Cleaner is een sterkere versie dan de Diesel System Cleaner (ref 13209) en heeft 200ml meer inhoud. Gebruik: giet de hele inhoud van de flacon tank als er nog zo'n 20 liter brandstof in zit. Beste advies: iedere 5.000km en 10.000km toedienen (Rijdt u veel korte stukken dan bij voorkeur iedere 5.000km toedienen. Rijdt u veel snelweg kilometers dan iedere 10.000km). Op deze manier blijft de motor in topconditie en krijgt vervuiling geen kans.

Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.

Bardahl Concentrated Fuel Injector Cleaner System 500ml
-13%

Snel bekijken

Bardahl Concentrated Fuel Injector Cleaner System 500ml

Bardahl Concentrated Fuel Injector Cleaner System 500ml

€ 30,75 € 26,75

Bardahl concentrated fuel injector cleaner

Hoog geconcentreerde brandstoftoevoeging voor het snel en effectief reinigen van brandstofinjectiesystemen.

 

Eén behandeling zorgt voor:

✔ Reiniging en bescherming van het complete injectiesysteem

✔ Verlaging van het brandstofverbruik

✔ Verbetering van acceleratie

✔ Verhoging van smerend vermogen van de brandstof en verwijdering van water (condens) uit de brandstof.

✔ Vermindering van het motorlawaai

✔ Vermindering van de uitlaatrook.

 

Concentrated Fuel Injector Cleaner (ref 12105) is met name geschikt voor de modernere motoren (FSI,GDI etc.). De formulatie van de Concentrated Fuel Injector Cleaner is een sterkere versie dan de Fuel Injector Cleaner. (ref 12109) en heeft 200ml meer inhoud. Gebruik: giet de hele inhoud van de flacon tank als er nog zo'n 20 liter brandstof in zit. Beste advies: iedere 10.000km toedienen.

Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.

 


Product informatie Concentrated Fuel Injector Cleaner

Een zeer hoog geconcentreerd middel voor het snel en effectief reinigen van brandstofinjectiesystemen. Dit product zorgt ervoor dat motoren weer maximale prestaties gaan leveren met minimale emissies. Het probleem De steeds strenger wordende milieu eisen voor uitlaatgassen van benzinemotoren maken het vaak nodig dat een brandstofsysteem eerst gereinigd moet worden om aan de zware APKeisen te kunnen voldoen.

Eén behandeling zorgt al voor de volgende verbeteringen:

• Reiniging en bescherming van het complete injectiesysteem (injectoren, kleppen, pomp, leidingen enz.)

• Verhoogt het octaangetal van de benzine en bevordert acceleratie van de motor.

• Verhindert het vastlopen van de injectoren en van de pomp door verwijdering van water (condens) uit de benzine. • Vermindert het benzineverbruik dankzij de antiwrijving eigenschappen.

• Reduceert het lawaai van de motor dankzij de smering eigenschappen.

• Reduceert de uitlaatrook en vereenvoudigt het opnieuw afstellen van de motor conform de emissie-eisen.

Belangrijkste oorzaken van problemen met benzine-injectiesystemen zijn vocht, vuil, gom en vernis. De injectoren raken daardoor verstopt en dit zorgt voor een onregelmatige benzinetoevoer. Dit heeft bovendien tot gevolg, dat de motor moeilijker start, onregelmatig loopt en meer brandstof verbruikt. De sproeieropening in een moderne motor met benzineinspuiting is dunner dan een haar. Het is daarom geen wonder dat de belangrijkste automobielfabrikanten melding maken van een stijgend aantal gevallen waarin de inspuiting verstopt raakt. Vocht in de brandstof is een ander vervelend probleem, dat gevaarlijk kan zijn in systemen met brandstofinspuitingen. Zelfs een klein beetje water, ontstaan door vochtcondensatie, kan het verstopt raken van de filter veroorzaken, evenals ijsvorming in de brandstofleiding en corrosie van de verstuivernaalden. Talrijke studies hebben aangetoond, dat de conditie van het systeem dat brandstof moet leveren aan de motor, een belangrijk effect heeft op brandstofbesparing en op prestaties van de motor. Vuile of slecht onderhouden systemen vragen meer brandstof. Slecht werken van de motor, meer onderhoud en een buitensporig vaak buiten werking zijn van de wagen is het gevolg. Bardahl Concentrated Fuel Injector Cleaner System bevat een mengsel van oplosmiddelen en as-vrije reinigingsmiddelen dat reinigend werkt en dat de verstuivers en andere delen van het brandstofsysteem schoon maakt. Het reinigt de brandstofleidingen, de pomp, de injectienaalden, de kleppen en de verbrandings-kamer. Zo wordt een overmatig benzineverbruik vermeden, wordt de koude start vergemakkelijkt en wordt het motorvermogen hersteld. Tevens wordt de uitstoot van schadelijke gassen (HC, CO en Nox) verminderd. Wateroplossende middelen in de Bardahl Concentrated Fuel Injector Cleaner System zorgen ervoor dat kleine hoeveelheden water die zich in brandstof bevinden, worden opgenomen en mee worden verbrand, daardoor wordt ijsvorming in de brandstofleiding voorkomen en wateraccumulatie in brandstoftanks tot een minimum beperkt. Uitgebreide tests met diverse automerken hebben aangetoond, dat Bardahl Concentrated Fuel Injector Cleaner System vuilafzettingen op de verstuivers, inlaatkleppen en in de brandstofkanalen effectief bestrijdt. Het reinigt het gehele brandstofsysteem, verwijdert het vocht, lost de diverse neerslagen op en voorkomt dat er zich nieuwe verontreinigingen vormen.

Gebruiksaanwijzing  bardahl concentrated fuel injector cleaner

Giet de in inhoud van dit blik in 20 liter benzine, rijdt een stukje en tank uw benzinetank vol. Aanbeveling: de behandeling elke 5.000 km herhalen en in ieder geval voor een algemene periodieke keuring. Dit product is mengbaar met elk benzinetype en is onschadelijk voor de katalysator. Het product wordt aanbevolen door de belangrijkste motorconstructeurs.

Artikelnummer 1198B

Inhoud 500 ml

Bardahl Diesel Anti Bacterie DAB
-19%

Snel bekijken

Bardahl Diesel Anti Bacterie DAB

€ 45,10 € 36,50
Op voorraad
Bardahl Diesel Anti Bacterie DAB

Bardahl Diesel Anti Bacterie DAB

€ 45,10 € 36,50

Bardahl Diesel Anti Bacterie DAB.

(DAB) verwijdert bacteriegroei en schimmelvorming uit de dieselbrandstof.

Bardahl Diesel Anti Bacterie is een doeltreffende biocide speciaal ontwikkeld om bacteriën uit de dieselbrandstof te verwijderen. 

Bacteriën en schimmels kunnen de dieselfilters verstoppen en ook schade aanbrengen aan het inspuitsysteem van hoge drukinspuitingen (Common Rail). De oorzaak is vocht Het gebruik van biodiesel en het sterk reduceren van de hoeveelheid zwavel in brandstof in de praktijk grote problemen op.

Een half kopje water in 1000 liter dieselbrandstof is al genoeg om microbiologische groei op gang te brengen.

Water is onoplosbaar in brandstof, vooral in een warme en vochtige omgeving. Het condenseert zich uit de brandstof en uit de lucht in de tank, als die afkoelt.

Het komt samen op de tankbodem of vormt druppeltjes tegen de wanden en in de brandstofleidingen.

In elk stadium tussen de raffinage en uw brandstoftank kunnen micro-organismen zoals bacteriën, gist en schimmels zich in het water exponentieel vermenigvuldigen en biosludge (biologisch bezinksel) vormen.

Warmte versnelt deze microbiële groei.

Bij turbulentie kunnen de micro-organismen uit het water en de biosludge loskomen en zich vermengen met de brandstof. Het probleem dat biodiesel met zich meebrengt is vocht/ water.

Biodiesel absorbeert namelijk veel meer water (tot 8x meer omdat biodiesel hygroscopisch is) dan de EN590 dieselolie van weleer.

Vocht in brandstof is direct een bron van problemen.

Hoe komt vocht in de brandstoftank?

Temperatuurschommelingen, donkere ruimtes, lange opslag (bijv. na een winter) en slechte afdichting van de brandstofvulopening zorgen ervoor dat vocht of condens een kans krijgen in brandstoftanks.

Nu zit er altijd een percentage vocht in brandstof. Echter diesel kan maximaal 0,02% water opnemen.

Indien er meer 0,02% vocht in de diesel zit, zal dit langzaam uitzakken naar het laagste punt van uw brandstoftank.

Een teveel aan vocht vermindert de smerende werking van de dieselbrandstof en zal uiteindelijk leiden tot bacteriegroei. Deze bacteriën moeten verwijdert worden voordat ze het brandstoffilter doen verstoppen en zorgt dat uw motor niet meer draait. Om de groei van bacteriën en schimmels effectief te bestrijden is een product ontwikkeld dat speciaal geënt is op het voorkomen van de vorming van bacteriën en schimmels.

Diesel Anti Bacterie heeft zich reeds bewezen heeft in de wereld van boten en jachten waar het wordt gebruikt om tijdens langere perioden van niet gebruik de vorming van schadelijke substanties tegen te gaan.

Het toelatingsnummer afgegeven door CtgB is 15122 N CtgB (College voor de toelating van gewasbeschermingsmiddelen en biociden).

Inhoud 500ML in doseerfles.

Bardahl Diesel Conditioner (BDC) 100ml
-15%

Snel bekijken

Op voorraad
Bardahl Diesel Conditioner (BDC) 100ml

Bardahl Diesel Conditioner (BDC) 100ml

€ 14,10 € 11,99

Zeer uitgebreide dieseltoevoeging om diesel vrij te houden van vocht en bacteriegroei. Met name voor grotere brandstoftanks als die van boten, tractoren en opslagtanks.

Met deze diesel toevoeging houdt u de diesel echt schoon, blijft vocht weg, krijgen bacteriën geen kans en wordt het cetaangetal verhoogd. De diesel wordt gesmeerd (belangrijk door afname van het zwavelgehalte), de prestaties nemen toe en tot slot: daalt het brandstofverbruik tot 3%. Ideaal bij dieselmotoren van grotere brandstoftanks als die van vrachtwagens, boten en tractoren. Zeer aan te raden bij dieselbrandstof die lang in de tank zit. Het voorkomt daarmee de groei van bacteriën. Gebruik in de zomer: 0,5-1liter per 1000 liter dieselbrandstof. In de winter: 2 liter per 1000 liter dieselbrandstof. De 100ml verpakking is een zogenaamde 1 shot verpakking; 1 flacon van 100ml is goed voor 100 liter dieselbrandstof.

Tevens is een 1 liter verpakking verkrijgbaar. Kijk hiervoor op onder.

Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.

Bardahl Diesel Conditioner (BDC) 5 liter
-18%

Snel bekijken

Op voorraad
Bardahl Diesel Conditioner (BDC) 5 liter

Bardahl Diesel Conditioner (BDC) 5 liter

€ 302,50 € 249,00

Bardahl Diesel Conditioner 5 liter (BDC) 

Zeer uitgebreide dieseltoevoeging om diesel vrij te houden vanvochtenbacteriegroei. Met name voor grotere brandstoftanks als die van boten, tractoren en opslagtanks.

Met deze diesel toevoeging houdt u de diesel echt schoon, blijft vocht weg, krijgen bacteriën geen kans en wordt het cetaangetal verhoogd. De diesel wordt gesmeerd (belangrijk door afname van het zwavelgehalte), de prestaties nemen toe en tot slot: daalt het brandstofverbruik tot 3%. Ideaal bij dieselmotoren van grotere brandstoftanks als die van vrachtwagens, boten en tractoren. Zeer aan te raden bij dieselbrandstof die lang in de tank zit. Het voorkomt daarmee de groei van bacteriën. Gebruik in de zomer: 0,5-1liter per 1000 liter dieselbrandstof. In de winter: 2 liter per 1000 liter dieselbrandstof.

 

Bardahl Diesel Injector Cleaner 1185
-10%

Snel bekijken

Op voorraad
Bardahl Diesel Injector Cleaner 1185

Bardahl Diesel Injector Cleaner 1185

€ 22,21 € 19,99

Een diesel reiniger die de motor uitstekend reinigt en smeert.

Deze Diesel Injector Cleaner is een diesel reiniger die zowel preventief (probleemvoorkomend) als curatief (probleemoplossend) gebruikt kan worden. Deze dieselmotor reiniger vermindert rookvorming, verbetert de emissiewaarden en reinigt verstuivers zonder demontage. 

Gebruik: U kunt op 2 manieren Diesel Injector Cleanertoevoegen. 
1) Voeg de diesel reiniger toe als er nog ongeveer 20 liter brandstof in de tank zit en rijdt de tank zoveel mogelijk leeg. Op deze manier heeft u een sterk geconcentreerd mengsel (brandstofreiniger met brandstof). Dit raden we aan als motoren echt vervuild zijn, met merkbare signalen als: hoog brandstofverbruik, storingen, slecht presteren, onregelmatig lopen van de motor etc.

2) Voeg de diesel reiniger toe aan de brandstoftank en tank de brandstoftank helemaal vol . Het is een minder sterk geconcentreerd mengsel dan de 1e optie, maar het product heeft wel langer de tijd z’n werk te doen. We raden de 2e optie aan als u preventief de motor wilt reinigen. Preventief reinigen van de motor draagt bij aan het in stand houden van prestaties en minimaliseert de kans op storingen.

Welke wijze u ook kiest; beide opties zijn goed. U kunt geen verkeerde keuze maken. 

Beste advies: iedere 5.000km tot 10.000km toedienen. Rijdt u veel korte stukken dan bij voorkeur iedere 5.000km toevoegen aan de diesel. Een motor die veel korte stukken rijdt vervuild meer, ontwikkeld meer vocht etc. De kans op storingen is groter.
Rijdt u veel snelweg kilometers/ langere stukken dan iedere 10.000km deze diesel reiniger toevoegen. Op deze manier blijft de motor in topconditie en minimaliseert u de kans op vervuiling en vervelende storingen.

TIP: zorg dat de motor goed warm wordt wanneer de Diesel Injector Cleaner in de brandstoftank zit. Dit kunt u bereiken door bijvoorbeeld 80 km/h in z'n derde versnelling te rijden in plaats van in z'n 4 of 5 en bij 120 km/h in z'n 4e versnelling. De motor maakt zo meer toeren en wordt warmer. De reiniging van de motor en verwijderen van vuil, roet etc is maximaal wanneer de motor echt warm wordt. 

Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.

Bardahl Diesel Treatment 300ML 13102
-7%

Snel bekijken

Op voorraad
Bardahl Diesel Treatment 300ML 13102

Bardahl Diesel Treatment 300ML 13102

€ 14,79 € 13,75

Een diesel toevoeging die het diesel brandstofsysteem schoon houdt (dit is een preventieve toevoeging). Deze brandstoftoevoeging vermindert de rookvorming en verbetert de emissiewaarden, reinigt de verstuivers zonder demontage. Heeft u een sterk vervuilde motor? Gebruik dan Common Rail Diesel Injector Cleaner voor de moderne TDI, CDI HDI etc of de Diesel System Cleaner als u een oudere dieselmotor heeft. 

Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.
Toepasbaarheid: Auto, Boot, Camper/Caravan, Classic.

Bardahl Fuel Stabilizer 250ml
-10%

Snel bekijken

Bardahl Fuel Stabilizer 250ml

€ 22,75 € 20,51
Op voorraad
Bardahl Fuel Stabilizer 250ml

Bardahl Fuel Stabilizer 250ml

€ 22,75 € 20,51

Benzine langer houdbaar maken?

Wanneer een (klassieke) auto of motor voor lange tijd niet gebruikt wordt voeg dan Fuel Stabilizer toe.

Indien brandstof lang in een brandstoftank blijft zitten, bijvoorbeeld in een klassieker tijdens de wintermaanden of buitenboordmotor tank, veroudert de brandstof. Om ervoor te zorgen dat de vluchtige bestanddelen in de brandstof niet verdwijnen is het raadzaam Fuel Stabilizer toe te voegen.

Deze vluchtige bestanddelen zorgen juist voor een goede verbranding.

De brandstofkwaliteit is gewaarborgd tot 24 maanden. Daarnaast worden de kleppen en zetels gesmeerd en worden de carburateur en brandstofleidingen gereinigd.

Deze brandstoftoevoeging is niet geschikt voor auto's met een katalysator.


 

Product informatie Fuel Stabilizer

Wanneer de oldtimer in de winter niet gebruikt wordt, is het aan te raden om de tank af te vullen. Condens in de brandstoftank wordt hiermee voorkomen. Er zijn echter meerdere maatregelen nodig wanneer de auto voor lange tijd ‘opgeborgen wordt’. Bardahl heeft daarom Fuel Stabilizer ontwikkeld. Met deze brandstoftoevoeging worden de volgende eigenschappen bereikt: • Vermindert uitdampen waardoor de bewaringsduur van benzine wordt verlengd met 24 maanden • afdichten van de brandstoffilter wordt vermeden • oxidatie van de brandstoftank wordt voorkomen • de kleppen en zetels worden gesmeerd • de kwaliteit van benzine verminderd niet • de carburateur wordt gereinigd • maakt de brandstofleidingen schoon • geschikt voor 250 liter brandstof Gebruiksaanwijzing Giet Fuel Stabilizer in uw brandstoftank vóór het tanken en de brandstof(tank) van de oldtimer is voor lange tijd beschermd. Rijdt na het toevoegen minimaal zo’n 20 kilometer, zodat deze toevoeging ook in de carburateur en brandstofleidingen terecht komt en z’n werk kan doen. Geschikt voor alle soorten benzine en alle typen 2 en 4 takt motoren, uitgezonderd motoren die zijn uitgerust met een uitlaatkatalysator.

Artikelnummer 4874B

Inhoud 250 ml

Bardahl Fuel Treatment 300ml
-5%

Snel bekijken

Bardahl Fuel Treatment 300ml

€ 14,79 € 13,99
Op voorraad
Bardahl Fuel Treatment 300ml

Bardahl Fuel Treatment 300ml

€ 14,79 € 13,99

Een benzinetoevoeging die het brandstofsysteem in goede conditie houdt.

Deze brandstoftoevoeging zorgt ervoor dat de brandstofleidingen en carburateur schoon blijven en dat de witte neerslag van de hedendaagse benzine niet alles aantast (o.a. de inlaatkleppen, vlotter, naalden en sproeiers).

Tevens zorgt deze brandstoftoevoeging voor extra smering, zodat het aluminium van de carburateur niet uitdroogt.

In beperkte mate is er sprake van bovensmering bij de inlaatkleppen.
Zeer aan te raden met de huidige benzine waarin meer ethanol is verwerkt, dat de brandstof droger maakt.

Deze toevoeging werkt zonder demontage en is bedoelt om uw motor schoon te houden.

Wilt u de motor echt reinigen gebruik dan de Fuel Injector Cleaner of Concentrated Fuel Injector Cleaner (hoger concentraat en 200ml meer inhoud dan de Fuel Injector Cleaner).


 

Product informatie

Bardahl Fuel Treatment is een brandstofsysteemreiniger. Dit is een uitgebalanceerd mengsel van uiterst krachtige oplosmiddelen voor het reinigen van alle inwendige delen van carburateurs. Het verwijdert vernis, gom en koolaanslag uit het brandstofsysteem, carburateur, kleppen en verbrandingskamers. Bardahl Fuel Treatment is veilig voor katalysatoren en doet zijn werk in zowel loodhoudende als loodvrije benzine. Dit product kan ook gebruikt worden voor motoren met brandstof injectiesystemen. Regelmatig gebruik verlengt de levensduur van de bougies en laat de kleppen beter werken. Het voorkomt onregelmatig stationair lopen en afslaan. Alleen een schone carburateur kan goed worden afgesteld, zodat het meest gunstige luchtbandstof mengsel verkregen kan worden. Hierdoor is het rendement van de motor maximaal en het brandstofverbruik minimaal. Het probleem Als de kritisch, nauwkeurige werking van de carburateur ook maar de geringste afwijking vertoont, wijzigt zich de hoeveelheid naar de motor gevoerde brandstof. Dit resulteert in moeilijk starten, onregelmatig stationair draaien, gebrek aan pit en vermogen, toename van het brandstofverbruik, veelvuldig afslaan van de motor en zelfs volledige stilstand. Het niet goed functioneren van de carburateur kan het resultaat zijn van een onjuiste afstelling, maar is in de meeste gevallen te wijten aan een opeenhoping van brandstofvernis en andere verontreinigingen. Verstopping door brandstofvernis in de stationaire sproeiers is zo’n algemeen gangbaar probleem, dat zo urgent is dat elke motor na ca. 8.000 km is aangetast. Vernis vormt zich in de stationaire sproeiers iedere keer als de motor wordt afgezet. Op dat tijdstip zet het mengsel benzinelucht in het verdeelstuk uit en verspreidt zich door de carburateur waardoor de luchtwegen, de hals, venturi en zelfs de buitenkant van de carburateur met vernis bedekt raakt. Als het laag toerensysteem geblokkeerd is of zelfs gedeeltelijk geblokkeerd, gaat de motor stationair hogere toerentallen draaien door aantasting van de smoorklep bevestiging. Dit betekent dat de motor op het hoge snelheidsysteem stationair draait, hetgeen resulteert in een uiterst rijk mengsel bij lage snelheden. Korte levensduur van de bougies, zowel als verergerde vernisvorming aan de kleppen en ringen, zijn het directe gevolg ervan. De werking Indien Bardahl Treatment direct in de brandstof wordt gedaan of in de carburateur wordt gespoten, wordt brandstofvernis opgelost en afgebroken. Het oplosmiddel reinigt de luchtinlaat van de carburateur, de luchtkanalen, filters en kamers. Dit vuil wordt naar de verbrandingsruimte gespoeld waar het verbrandt. Bardahl Treatment maakt sproeiers en injectienaalden schoon en zorgt weer voor een uiterst nauwkeurige werking. In de motor breekt dit product vernis, gom en kool af van de klepschotel en klepzetels, zuigerveren en verbrandingskamers. Het maakt vastzittende kleppen en zuigerveren los en zorgt weer voor een goed lopende motor en een efficiënter benzineverbruik. Bardahl Treatment is een veelzijdig reinigingsmiddel voor allerlei onderdelen en oppervlakken.

Let op: niet morsen of toepassen op gelakte oppervlakken.

Voordelen

• Reinigt de carburateur van gomneerslag en andere schadelijke afzettingen

• Reinigt de leidingen en het gehele brandstofsysteem

• Verlaagt het benzineverbruik

• Reinigt snel en zonder demontage

Gebruiksaanwijzing

Giet de inhoud van het blikje in de benzinetank om het gehele brandstofsysteem te reinigen. Voor een regelmatig onderhoud van het brandstofsysteem wordt geadviseerd van tijd tot tijd een blikje Bardahl Treatment in de benzinetank te gieten. Dit voorkomt de opbouw van gom, vernis, kool en andere neerslagen. Voor dieselmotoren heeft Bardahl een aparte lijn producten.

Artikelnummer 12009

Inhoud 300 ml  

Bardahl Fuel Water Remover 300ml
-19%

Snel bekijken

Bardahl Fuel Water Remover 300ml

€ 20,95 € 16,95
Op voorraad
Bardahl Fuel Water Remover 300ml

Bardahl Fuel Water Remover 300ml

€ 20,95 € 16,95

Verwijdert vocht uit het zowel benzine als diesel.

Deze toevoeging neemt het water uit de brandstoftank op en zorgt ervoor dat het zonder problemen verbrandt in de verbrandingskamer van de motor. Door het water uit de brandstoftank, het filter en de leidingen te halen voorkomt het corrosievorming, vermindert het "pingelen" en verbetert het de prestaties en het brandstofverbruik van de motor.

Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. 

Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.


 

Productinformatie Fuel Water Remover

Bardahl Fuel Water Remover is een geconcentreerd mengsel van speciale additieven die vocht oplossen in benzine en diesel olie, en verbrandt tijdens het normale verbrandingsproces van de motor. Het probleem Door verschillende oorzaken ontstaat er vocht in de brandstoftank. Vaak ontstaat dit door ondeugdelijke opslag, lekke tank, slechte aansluitingen of vuldop. Er kan zich ook condens vormen door grote temperatuursverschillen. Water mengt niet met brandstof, zal corrosie vormen in het injectiesysteem of carburator, zal een negatief effect hebben of het verbrandingsproces, zal zorgen voor een slechte acceleratie en vermogensverlies en in veel gevallen problemen geven bij de koude start. Bardahl Fuel Water Remover lost al deze problemen op. Het product is ontwikkeld voor zowel benzine als dieselmotoren met of zonder turbo. De werking Bardahl Fuel Water Remover neemt het water uit de brandstoftank op en zorgt ervoor dat het zonder problemen verbrandt in de verbrandingskamer van de motor. Door het water uit de brandstoftank, het filter en de leidingen te halen wordt corrosievorming voorkomen. Daarnaast wordt het “pingelen” verminderd en worden de motorprestaties verbeterd. · Verwijdert water uit benzine en diesel · Beschermt het brandstofsysteem (injectiesysteem of carburateur). · Voorkomt de geleidelijke vorming van roest in het brandstofsysteem, vervuiling van de verstuivers en ijsvorming in de carburator of het brandstoffilter. · Vergemakkelijkt de koude start en beschermt uw motor tegen corrosie. Gebruiksaanwijzing Voor het tanken één flacon in de tank gieten. Op deze wijze zal het product zich goed mengen met de brandstof. Eén flacon is voldoende voor ongeveer 60 liter brandstof. Voor zowel benzine als diesel. Ook in het gebruik voor auto’s met katalysator.

Artikelnummer 1082

Inhoud 300 ml

Bardahl Top Oil E10 benzine bescherming 500ML
-23%

Snel bekijken

Op voorraad
Bardahl Top Oil E10 benzine bescherming 500ML

Bardahl Top Oil E10 benzine bescherming 500ML

€ 21,95 € 17,00

TOPOIL Brandstof toevoeging voor auto, boot of motor.

Extra smering, ideaal voor met name motoren die lopen op E10 of LPG.

Bij gebruik van Top Oil loopt de motor veel rustiger.

Deze 'boven smering' smeert en beschermt het bovenste deel van de cilinder en reinigt/ smeert de kleppen en zittingen. Aanbevolen voor voertuigen die op gas (LPG) rijden om ‘droogte’ tegen te gaan (smeert de bovenste zuigerveer) en om zo ook de ontbranding van het gasmengsel op te vangen. Dit geldt ook voor benzine met een verhoogd ethanol getal bv E10, waarin 10% ethanol aan de benzine is toegevoegd. E10 brandstof is een zeer schrale brandstof, droogt rubbers en afdichtingsmateriaal uit en geeft een hogere warmte bij de verbranding.

 


 

Product informatie. 

Bardahl Top Oil is een brandstoftoevoeging voor zowel benzine als diesel.

Het smeert en beschermt het bovenste deel van de zuiger en houdt ook het brandstofsysteem schoon.

Bardahl Top Oil vertraagd de vorming van ijs en corrosie.

Het probleem: De hete verbrandingsgassen in combinatie met de beweging van de zuiger zorgen ervoor dat de olie als het ware van de zuigerwand wordt weggeschraapt.

De gassen zorgen ook voor de vorming van kool en vernis op de zuigerveren en cilinderwand, dit veroorzaakt vermogensverlies, olieverbruik en dat er gas ontsnapt langs de zuigers.

Soortgelijke neerslagen kunnen zich ook op klepgeleiders en kleppen vormen die ervoor zorgen dat de kleppen blijven hangen en dat de prestaties teruglopen en een verhoogd brandstofverbruik tot gevolg hebben.

Uitlaatgassen, al dan niet via een uitlaatgassencirculatiesysteem, damp vanuit het carter en roet komen terecht in het inlaatspruitstuk en vervuilen de inlaat zodanig dat er sprake is van vernauwing van het inlaatkanaal.

Via de inlaat zullen de gassen meegenomen worden naar het verbrandingsproces.

Maar niet eerder voordat ze de inlaat klep zullen passeren.

Deze is aanmerkelijk lager in temperatuur en werkt als een soort magneet voor de sterk verontreinigende gassen, welke op de inlaatklep hun vettige delen roet, stof enz. achterlaten.

Deze klep wordt steeds zwaarder en lichthoogte steeds meer beperkt.

Dit is het moment dat kleppen de zuiger kunnen raken en/of niet optimaal kunnen sluiten waardoor compressie verlies ontstaat = vermogensverlies.

De werking Bardahl Top Oil bevat een hoogwaardige olie, die de zuigerveren, de cilinderwand en de klepgeleiders smeert. (te vergelijken met een olie/brandstof mengsel die een tweetakt motor smeert).

Behalve smeren maakt Bardahl Top Oil de kool en gomaanslag zacht, lost het na verloop van tijd op en zorgt dat het mee verbrandt wordt met de brandstof.LPG & CNG Niet alle motoren zijn ontworpen met LPG / CNG als de gewenste brandstoffen.

LPG / CNG zijn droge (schrale) brandstoffen die een hogere verbrandingstemperatuur kennen dan benzine en diesel.

Hun laag smerend vermogen kunnen veel schade veroorzaken door wrijving.

Bardahl top olie zal het gebrek aan smering elimineren en zorgen voor een langdurige beschermende film, die de hogere bedrijfstemperaturen weerstaat.

De unieke formule zal onmiddellijk na de verbranding in de gehele verbrandingskamer, op zuigerveren en zowel op in-en uitlaatkleppen z’n beschermende smeerfilm achterlaten.

Bardahl Top Oil kan direct worden toegevoegd aan de brandstof of worden gebruikt in smeringset (aangesloten op het inlaatspruitstuk) indien geïnstalleerd.

Laatstgenoemde moet worden ingesteld tussen 1:500 en 1:1000.

PS: wanneer een loodvervanger nodig is “tegen het inslaan van de kleppen” raden wij aan de Bardahl in Instead of Lead refnr 1221 te gebruiken.

De veelzijdige reinigingsmiddelen in Bardahl Top Oil lossen de neerslagen in het inlaatkanaal en de kleppen op en zorgt voor een beschermende film op het metaal. Deze film voorkomt corrosie in de brandstoftank,- leidingen en- pomp en aan de binnenkant van de carburateur. Bardahl Top Oil voorkomt ook ijsvorming in de carburateur. Speciale bestanddelen in

Bardahl Top Oil beschermt de PVC- (Positive Crankcase Ventilation) klep, maakt ze schoon en zorgt dat ze lange tijd schoon blijven.

Gebruiksaanwijzing Voeg bovensmering in een verhouding van 2/1000 of 20ml (doseerkop) voor 10 liter toe aan de benzine of dieselbrandstof.

Zelfmengend in de tank. Voor besparing tegen kostbare motorstoringen kunt u Bardahl Oil Booster aan de motorolie toevoegen.

Bardahl Top Oil is loodvrij en dus onschadelijk voor katalysatoren.

Specific gravity 0.870 kg/ltr

Pourpoint -37°C

visc@ 50°C 2.6

visc@100°C 1.3

visc. Index 95

falsh point c.o.c. 210°C

conradson max 0.05%

ashes none

sulphur max. 0.2

 

Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.

Bardahl Top Oil E10 Improver 5 liter
-15%

Snel bekijken

Bardahl Top Oil E10 Improver 5 liter

€ 164,00 € 140,00
Op voorraad
Bardahl Top Oil E10 Improver 5 liter

Bardahl Top Oil E10 Improver 5 liter

€ 164,00 € 140,00

Brandstof Motorsmering voor benzine en diesel maar vooral LPG

Extra smering, ideaal voor met name auto die rijden op LPG.

Bescherming bij E10 brandstof (ethanol houdende benzine).

Bij gebruik van Top Oil loopt de motor veel rustiger.

Deze 'boven smering' smeert en beschermt het bovenste deel van de cilinder en reinigt/ smeert de kleppen en zittingen. Aanbevolen voor voertuigen die op gas (LPG) rijden om ‘droogte’ tegen te gaan (smeert de bovenste zuigerveer) en om zo ook de ontbranding van het gasmengsel op te vangen. Dit geldt ook voor benzine met een verhoogd ethanol getal bv E10, waarin 10% ethanol aan de benzine is toegevoegd. E10 brandstof is een zeer schrale brandstof, droogt rubbers en afdichtingsmateriaal uit en geeft een hogere warmte bij de verbranding.

Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.

Product informatie. 

Bardahl Top Oil is een brandstoftoevoeging voor zowel benzine als diesel. Het smeert en beschermt het bovenste deel van de zuiger en houdt ook het brandstofsysteem schoon. Bardahl Top Oil vertraagd de vorming van ijs en corrosie. Het probleem De hete verbrandingsgassen in combinatie met de beweging van de zuiger zorgen ervoor dat de olie als het ware van de zuigerwand wordt weggeschraapt. De gassen zorgen ook voor de vorming van kool en vernis op de zuigerveren en cilinderwand, dit veroorzaakt vermogensverlies, olieverbruik en dat er gas ontsnapt langs de zuigers. Soortgelijke neerslagen kunnen zich ook op klepgeleiders en kleppen vormen die ervoor zorgen dat de kleppen blijven hangen en dat de prestaties teruglopen en een verhoogd brandstofverbruik tot gevolg hebben. Uitlaatgassen, al dan niet via een uitlaatgassencirculatiesysteem, damp vanuit het carter en roet komen terecht in het inlaatspruitstuk en vervuilen de inlaat zodanig dat er sprake is van vernauwing van het inlaatkanaal. Via de inlaat zullen de gassen meegenomen worden naar het verbrandingsproces. Maar niet eerder voordat ze de inlaat klep zullen passeren. Deze is aanmerkelijk lager in temperatuur en werkt als een soort magneet voor de sterk verontreinigende gassen, welke op de inlaatklep hun vettige delen roet, stof enz. achterlaten. Deze klep wordt steeds zwaarder en lichthoogte steeds meer beperkt. Dit is het moment dat kleppen de zuiger kunnen raken en/of niet optimaal kunnen sluiten waardoor compressie verlies ontstaat = vermogensverlies. De werking Bardahl Top Oil bevat een hoogwaardige olie, die de zuigerveren, de cilinderwand en de klepgeleiders smeert. (te vergelijken met een olie/brandstof mengsel die een tweetakt motor smeert). Behalve smeren maakt Bardahl Top Oil de kool en gomaanslag zacht, lost het na verloop van tijd op en zorgt dat het mee verbrandt wordt met de brandstof.LPG & CNG Niet alle motoren zijn ontworpen met LPG / CNG als de gewenste brandstoffen. LPG / CNG zijn droge (schrale) brandstoffen die een hogere verbrandingstemperatuur kennen dan benzine en diesel. Hun laag smerend vermogen kunnen veel schade veroorzaken door wrijving. Bardahl top olie zal het gebrek aan smering elimineren en zorgen voor een langdurige beschermende film, die de hogere bedrijfstemperaturen weerstaat. De unieke formule zal onmiddellijk na de verbranding in de gehele verbrandingskamer, op zuigerveren en zowel op in-en uitlaatkleppen z’n beschermende smeerfilm achterlaten. Bardahl Top Oil kan direct worden toegevoegd aan de brandstof of worden gebruikt in smeringset (aangesloten op het inlaatspruitstuk) indien geïnstalleerd. Laatstgenoemde moet worden ingesteld tussen 1:500 en 1:1000. PS: wanneer een loodvervanger nodig is “tegen het inslaan van de kleppen” raden wij aan de Bardahl in Instead of Lead refnr 1221 te gebruiken. De veelzijdige reinigingsmiddelen in Bardahl Top Oil lossen de neerslagen in het inlaatkanaal en de kleppen op en zorgt voor een beschermende film op het metaal. Deze film voorkomt corrosie in de brandstoftank,- leidingen en- pomp en aan de binnenkant van de carburateur. Bardahl Top Oil voorkomt ook ijsvorming in de carburateur. Speciale bestanddelen in Bardahl Top Oil beschermt de PVC- (Positive Crankcase Ventilation) klep, maakt ze schoon en zorgt dat ze lange tijd schoon blijven. Gebruiksaanwijzing Voeg bovensmering in een verhouding van 2/1000 of 20ml (doseerkop) voor 10 liter toe aan de benzine of dieselbrandstof. Zelfmengend in de tank. Voor besparing tegen kostbare motorstoringen kunt u Bardahl Oil Booster aan de motorolie toevoegen.

Bardahl Top Oil is loodvrij en dus onschadelijk voor katalysatoren.

Specific gravity 0.870 kg/ltr

Pourpoint -37°C

visc@ 50°C 2.6

visc@100°C 1.3

visc. Index 95

falsh point c.o.c. 210°C

conradson max 0.05%

ashes none

sulphur max. 0.2

Grotamar 71 Diesel Additief
-21%

Snel bekijken

Grotamar 71 Diesel Additief

€ 47,50 € 37,45
Niet op voorraad
Grotamar 71 Diesel Additief

Grotamar 71 Diesel Additief

€ 47,50 € 37,45

Grotamar 71 Vernietigt bacteriën in de dieselbrandstof.

Dit product zorgt voor langdurige bescherming van de brandstof en wordt vaak toegepast, om de een periode van stalling te overbruggen. het stopt microbiologische vervuiling en slijmvorming in dieseltanks, beschermt tegen verstopping van filters, motorstoringen en roest. Getest en goedgekeurd door leidende motorfabrikanten. grotamar 71® concentreert zich in het water waar de microben leven in het brandstof systeem, vernietigt snel en effectief alle microbiologische vervuiling, werkt effectief en langdurig.

 

Het grootste probleem dat biodiesel met zich meebrengt is vocht/ water.

Biodiesel absorbeert namelijk veel meer water (tot 8x meer omdat biodiesel hygroscopisch is)
dan de EN590 dieselolie van weleer. Vocht in brandstof is direct een bron van problemen.

 

Hoe komt vocht in de brandstoftank?

Temperatuurschommelingen, donkere ruimtes, lange opslag (bijv. na een winter) en slechte afdichting van de brandstofvulopening zorgen ervoor dat vocht of condens een kans krijgen in brandstoftanks.

Nu zit er altijd een percentage vocht in brandstof. Echter diesel kan maximaal 0,02% water opnemen. Indien er meer 0,02% vocht in de diesel zit, zal dit langzaam uitzakken naar het laagste punt van uw brandstoftank.

Een teveel aan vocht vermindert de smerende werking van de dieselbrandstof en zal uiteindelijk leiden tot bacteriegroei. Deze bacteriën moeten verwijdert worden voordat ze het brandstoffilter doen verstoppen en zorgt dat uw motor niet meer draait.

Biodiesel is goed voor het milieu maar brengt een hoop problemen met zich mee voor opslagtanks, motoren, filters, leidingen etc.

Om de groei van bacteriën en schimmels effectief te bestrijden is een product ontwikkeld dat speciaal geënt is op het voorkomen van de vorming van bacteriën en schimmels. Grotamar 71® heeft zich reeds bewezen heeft in de wereld van boten en jachten waar het wordt gebruikt om tijdens langere perioden van niet gebruik de vorming van schadelijke substanties tegen te gaan.

Steeds vaker is het ook noodzakelijk om dagelijks gebruikte dieseltanks van bijvoorbeeld vrachtauto’s te beschermen.
 

Producteigenschappen Grotamar 71

✔ Bescherming voor diesel brandstoffen en technische producten 

✔ Goede anti-corrosieve eigenschappen en langdurige bescherming tegen microbiologische materiaal afbraak 

✔ Breed en gebalanceerd eigenschappenspectrum (incl. sulfaat-reducerende bacteriën 

✔ Bevat geen nitraat, nitrerende agents of organisch gebonden chloor (heeft geen effect op de AOX waarde) 

✔ Goedgekeurd door het „Bundes Immissionsschutzgesetz“* 

✔ Goede oplosbaarheid in dieselbrandstof en water 

✔ Bacterie en schimmelwerende eigenschappen 

✔ Snelle werking 

✔  Duitse wet ter bescherming van emissie en opname 
 

Gebruiksaanwijzing


Beschermende behandeling 0.05–0.20 l/1000 l diesel
• Reiniging van vervuilde diesel 0.20–0.50 l/1000 l diesel
• Shock dosering 0.5 – 1.0 l/1000 l diesel

Instructies voor gebruik Grotamar 71:

Door de goed stabiliteit van Grotamar 71® in diesel was na drie maanden opslag op kamertemperatuur nog meer dan 80% van de initiële concentratie meetbaar. Grotamar 71® dan ook een langdurige bescherming bieden zelfs met lage concentraties van 50 – 200 ppm. Voor lichte vervuilde diesel is 0,2 – 0,5 liter Grotamar 71® per 1000 liter dieselbrandstof voldoende.

Wanneer de microbiologische vervuiling al zichtbaar is in de tanks of reeds technische problemen veroorzaakt, bv frequent verstopte filters, dan is een een shock dosering aan te raden.

Gebruik 0,5 liter – 1 liter Grotamar 71® per 1000 liter dieselbrandstof.


Grotamar 71® kan het beste toegevoegd worden aan een ontwaterde tank die circa voor een derde gevuld is. Wanneer de tank afgevuld wordt, mengt het product zich. De dosering dient afgestemd te worden op de inhoud van de tank. In het geval van sterke verontreiniging verdient het aanbeveling eerst de tank te reinigen voordat Grotamar 71 ® wordt gebruikt.

Analyse-gegevens Kleur Helder, kleurloos - geelachtige vloeistof Geur Als ammoniak.

 
Dichtheid (20 °C) 1.049 – 1.069 g/ml
Refractieve index (20 °C) 1.469 – 1.477
Vlampunt (ISO 2719) > 100 °C
Viscositeit (DIN 53 211) Flow time < 15 sec (20 °C)

 Inhoud: 500ML.

Productnummer RSM001


Laatst bekeken producten

Meest bekeken producten