Er zijn nog geen producten in jouw winkelwagen geplaatst.
Bardahl
- Motorolie
- Auto 1 liter
- Auto 5 liter
- Auto 20 liter
- Classic motorolie
- Nautic motorolie
- Motorcycle motorolie
- Truck motorolie
- Single Grade olie
- Running In olie
- Additieven
- Diesel additieven
- Benzine additieven
- Olie additieven
- Koelsysteem additieven
- Adblue additief
- Transmissie en PS additieven
- Industriele oil stopleak
- Tweetakt olie
- Versnellingsbakolie
- Versnellingsbakolie Manuel
- Versnellingsbakolie Automaat ATF
- Versnellingsbakolie Classic
- Koelvloeistof
- Remvloeistof
- Motor reiniging spray
- Motor reiniging professioneel
- Smeermiddelen en vetten
- Drums en blikken
- Spray vet en smeermiddelen
- Vet patronen
- Kit patronen
- Reparatie en pech producten
- Werkplaats producten
- Carrosserie en bodywork
- Auto reiniging middelen
- Reiniging interieur
- Reiniging exterieur
- Ruiten reiniging
- Bardahl Foodgrade
- FoodGrade Vetten
- FoodGrade Kit H1 ISEGA
- FoodGrade smeermiddelen
- FoodGrade Ontvetter / cleaner
- FoodGrade Montage
- Hulpmiddelen Meer...
Met meer dan 20 jaar aan kennis en expertise in de verkoop en toepassing van Bardahl motorolie en additieven, smeermiddelen en onderhoudsproducten voor zowel gemotoriseerde voertuigen als industrie.
In ons magazijn liggen meer dan 350 Bardahl producten op voorraad. Toepasbaar voor voertuigen als moderne auto's, trucks, classic-cars en motoren. Maar ook voor andere branches, zoals wielersport en watersport. Of het nu gaat om inboard- of outboardmotoren, food industrie of horeca producten, Garagestore heeft het.
Bezig met laden...
Bardahl 5 in 1 Diesel motor reiniger 500ML
De Motor reiniger 5in1 Diesel werkt efficiënt en veilig op elke motoronderdeel.
✔ Gemakkelijk te gebruiken.
✔ Reinigt zonder demontage : de turbo, de roetfilter, de uitlaat kleppen en de katalysator.
✔ Reinigt en beschermt het injectiesysteem, herstelt het debiet van de injectoren.
✔ Beperkt de schadelijke uitlaatgassen en helpt bij de goedkeuring van de anti pollutie test tijdens de technische controle.
✔ Voorkomt overmatig brandstof verbruik, het verlies van vermogen en de vervanging van dure onderdelen.
De gebruikte 5 in 1 formule is een samenstelling van professionele multifunctionele complexe additieven.
De Bardahl® sterk geconcentreerde mengeling van actieve substanties gebruikt de dieselbrandstof als drager.
De geadditiveerde brandstof is de curatieve oplossing om uw motor te reinigen.
Herstelt het debiet van de gereinigde injectoren en beschermt het injectiesysteem (injectoren-pomp).
Beperkt de schadelijke uitlaatgassen en helpt bij de goedkeuring van de antipollutie en emissietest tijdens de technische controle.
Reinigt zonder demontage de turbo, EGR klep, roetfilter, katalysator en het luchtinlaat systeem (kleppen).
Voorkomt overmatig brandstof verbruik, het verlies van vermogen en de vervanging van dure onderdelen.
Gebruiksaanwijzing Bardahl 5 in 1
-
- Wacht totdat het lampje van de brandstoftank brandt.
- voeg de inhoud van de bus in de brandstoftank met het verlengstuk.
- Voeg 20L brandstof toe.
- Rijd de motor op bedrijfstemteratuur.
- Rijd gedurende 20 min op een constante manier tussen 2500 en 3000t/min, dan rijd normaal.
- Deze rijinstructie 1 à 2 maal herhalen totdat de behandelde brandstof is verbruikt.
Inhoud 500ML
Bardahl B2 Oil Treatment
Bardahl B2
Een olietoevoeging voor klassieke auto's, oldtimers en motoren met een hoge km-stand of overmatig olieverbruik.
Een oliestabilisator en verdikker voor (klassiekers)/ motoren met een hoge km-stand of een hoog olieverbruik. Zorgt ervoor dat de olie verdikt wordt, met als gevolg dat de olie beter afdicht bij de zuigers.
Het gevolg daarvan is dat de motor minder olie gaat verbruiken (door de betere afdichting) en door deze afdichting of opvulling eigenlijk, een betere compressie gaat geven.
Het effect
Je merkt dit in trekkracht en beter reageren op het gaspedaal.
Tevens zal de uitstoot van zwarte rook (zwart geeft olieverbruik aan) verminderen, omdat de olie minder kans gaat krijgen om naar de verbrandingskamers te sijpelen langs de zuigers.
Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.
Product informatie B2 Oil Treatment
Bardahl B2 Oil Treatment is een motorolietoevoeging om het olieverbruik te verminderen en het verloren motorvermogen van oudere auto’s te herstellen. Het bevat de Bardahl´s ‘Polaire Aantrekkingskracht’ formule. Er zijn veel oorzaken aan te wijzen voor het olieverbruik van een motor. Allereerst is er het normale verbruik, zoals dat door de constructeur als acceptabel wordt gezien. Het is juist, dat een motor een kleine hoeveelheid olie mag verbruiken, zolang dit maar binnen de normale verbruiksgrens blijft. Abnormale olieverbruiken kunnen veroorzaakt worden door: · mechanische slijtage · te hoog gestelde eisen of overbelasting · ongunstige werkcondities Al deze ongewone olieverbruiken kunnen met Bardahl B2 Oil Treatment radicaal gestopt worden. Het YORK research laboratorium in Stanford, Connecticut toonde aan, dat in vele gevallen het olieverbruik met 100% kon worden teruggebracht. Het probleem Olieverbruik als gevolg van mechanische slijtage is één van de meest voorkomende oorzaken van olieverbruik. Naarmate motoren ouder worden beginnen de zuigerveren en de cilinderwand te slijten. Er ontstaat ruimte tussen zuiger en cilinderwand, waarlangs de olie naar de verbrandingskamer kan ontsnappen. In de verbrandingskamer wordt deze olie gedeeltelijk verbrand. Het onverbrande deel zorgt voor uitlaatrook; dat is een duidelijk teken van grote slijtage. Als de motor warmer wordt, wordt de olie (ook multigrade) dunner en zal er meer olie ontsnappen. Dit zorgt voor meer rook, koolaanslag en vervuilde bougies. Tegelijkertijd zullen er brandstofdampen en uitlaatgassen langs de zuigerveren ontsnappen (blow-by), wat weer verlies van compressie en vermogen tot gevolg heeft. De werking Bardahl’s wereldberoemde B2 Oil Treatment is een combinatie van twee producten, een viscositeitverbeteraar (voorkomt olieverbruik) en een antislijtage toevoeging (voorkomt nog meer slijtage). De viscositeitverbeteraar geeft de motorolie meer body en vormt aldus een betere afdichting tussen zuiger en cilinderwand. Zodoende wordt “blow-by” voorkomen en ook de uitlaatrook zal in vele gevallen helemaal verdwijnen. De compressie wordt hersteld, waardoor automatisch weer meer vermogen beschikbaar is. Tegelijkertijd zorgen Bardahl’s beroemde antislijtage bestanddelen ervoor, dat de vitale motoronderdelen met een dun, maar uiterst sterke smeerfilm wordt bedekt. Dit stopt het slijtageproces en zorgt weer voor duizenden kilometers zorgeloos rijplezier. met deze extra eigenschap onderscheidt dit product zich in hoge mate t.o.v. andere soortgelijke producten.
Tests
In een uitgebreide serie tests heeft het YORK Research Laboratorium Bardahl B2 Oil Treatment getest in motoren van oudere auto’s. Van deze motoren wist men dat ze olie verbruikten. Het resultaat: Bardahl B2 Oil Treatment verminderde het olieverbruik (in enkele gevallen met 100%), verminderde de uitlaatrook, verbeterde de compressie en verhoogde de oliedruk. YORK verklaarde, dat Bardahl B2 Oil Treatment datgene waarmaakt wat de fabrikant claimt, met resultaten van goed tot uitstekend. Deze test is regelmatig door verschillende onderzoekers herhaald met steeds dezelfde resultaten.
Gebruiksaanwijzing
Voeg het product toe aan een warme, stationair draaiende motor. Bij elke olieverversing 10% aan de motorolie toevoegen (niet boven maximum oliepeil). In extreme gevallen kan tot 20% worden toegevoegd. Bardahl 2 Oil Treatment kan aan elke minerale olie worden toegevoegd en is als klein verpakking leverbaar in 300 ml blikjes tot 3,5 ltr. carterinhoud) en 400 ml. blikjes (tot 5 ltr).
Conclusie
Bardahl B2 Oil Treatment is eenvoudig in gebruik en aanzienlijk goedkoper dan het plaatsen van nieuwe zuigerveren. B2 wordt dan ook vaak genoemd “een revisie in een blikje”. Wanneer een motor meer dan 60.000 km heeft gelopen of een overmatig olieverbruik heeft is Bardahl B2 Oil Treatment de beste garantie tegen hoge kosten.
Artikelnummer 01001
Inhoud 300ml
Bardahl 5 in 1 Benzine motor reiniger 500ML
De Motor reiniger benzine 5 in1 werkt efficiënt en veilig op elke motoronderdeel.
✔ Reinigt de turbo, de roetfilter, de uitlaat kleppen, de katalysator en vermindert EGR klep verstopping zonder demontage.
✔ Herstelt het debiet van de gereinigde injectoren en beschermt het injectiesysteem.
✔ Beperkt de schadelijke uitlaatgassen en helpt bij de goedkeuring van de antipollutie test tijdens de technische controle.
✔ Voorkomt overmatig brandstof verbruik, het verlies van vermogen en de vervanging van dure onderdelen.
Werkt efficiënt en zonder gevaar op elk deel van de motor: reinigt de turbo, de partikelfilter, de kleppen et de katalysator en vermindert de vervuiling van de EGR klep zonder demontage. Herstelt het debiet van de injectoren, reinigt en beschermt het injectiesysteem.
De gebruikte 5 in 1 formule is een samenstelling van professionele multifunctionele complexe additieven.
De Bardahl® sterk geconcentreerde mengeling van actieve substanties gebruikt de benzine als drager.
De geadditiveerde brandstof is de curatieve oplossing om uw motor te reinigen.
Herstelt het debiet van de gereinigde injectoren en beschermt het injectiesysteem (injectoren-pomp).
Beperkt de schadelijke uitlaatgassen en helpt bij de goedkeuring van de antipollutie en emissietest tijdens de technische controle.
Reinigt zonder demontage de turbo, EGR klep, roetfilter, katalysator en het luchtinlaat systeem (kleppen).
Voorkomt overmatig brandstof verbruik, het verlies van vermogen en de vervanging van dure onderdelen.
Gebruiksaanwijzing Bardahl 5 in 1
-
- Wacht totdat het lampje van de brandstoftank brandt.
- voeg de inhoud van de bus in de brandstoftank met het verlengstuk.
- Voeg 15L brandstof toe.
- Rijd de motor op bedrijfstemteratuur.
- Rijd gedurende 20 min op een constante manier tussen 2500 en 3000t/min, dan rijd normaal.
- Deze rijinstructie 1 à 2 maal herhalen totdat de behandelde brandstof is verbruikt.
Inhoud: 500ML
Bardahl Roetfilter reiniger / DPF Cleaner 1 liter
Voorkom dat het roetfilter volloopt met Bardahl DPF Cleaner.
Om de uitstoot te verminderen en te voldoen aan internationale milieunormen, is de Diesel Particulate Filter (DPF) ontwikkeld om roet te verwijderen uit de uitlaatgassen van dieselmotoren.
Roet wordt veroorzaakt door de onvolledige verbranding van de brandstof.
Het probleem is dat de as en vervuiling zich ophopen in het roetfilter en uiteindelijk de poriën verstoppen waardoor de doeltreffendheid verminderd wordt.
De ‘verstopping’ zal uiteindelijk leiden tot een significante toename van de NOx-emissies en brandstofverbruik.
Regelmatig onderhoud van het roetfilter is daarom noodzakelijk.
Veel dieselmotoren met een roetfilter zijn uitgerust met een automatisch regeneratie programma dat bestaat uit het inspuiten van meer brandstof in de motor om een hogere verbrandingstemperatuur te bereiken om zo de opbouw van deeltjes te vernietigen.
Maar dit kan ook resulteren in het probleem dat onverbrande brandstof vermengd wordt met motorolie in het onderste deel van de motor met mogelijk schade tot gevolg.
Bovendien is een dergelijke regeneratie vaak onmogelijk omdat veel auto’s gebruikt worden in de stad en veel in de file staan.
Hierdoor wordt de noodzakelijke temperatuur, waarbij de deeltjes verbrand worden, niet bereikt.
Daarom heeft Bardahl een DPF Cleaner (Diesel Particulate Filter Cleaner) ontwikkeld, geschikt voor elk type motor uitgerust met een roetfilter.
Bardahl DPF Cleaner: Verlaagt de verbrandingstemperatuur om roet te vernietigen: diesel deeltjes verbranden normaal bij temperaturen boven de 600°C. Maar tegen de tijd dat ze in het filter zijn is de temperatuur al gezakt tot 300-350°C.
Dit leidt tot accumulatie van onverbrande deeltjes op het filter.
Als gevolg van het actieve bestanddeel zal dit additief de temperatuur verlagen waarbij zwevende deeltjes verbranden. Hierdoor worden de opgebouwde neerslagen van het filter verwijderd.
Stopt verstopping van het roetfilter als gevolg van de accumulatie van roet.
Voorkomt schade aan de specifieke componenten die de verbranding van schadelijke deeltjes mogelijk te maken. Voorkomt een toename van het brandstofverbruik, verlies van prestaties en vervanging van dure onderdelen als gevolg van ‘verstopping’ van het roetfilter.
* Verbrandt en vernietigt roet in het roetfilter.
* Verlengt de levensduur en de goede werking van het roetfilter.
Inhoud: 1 liter.
Toepassing: 1 liter DPF cleaner is voor gebruik in ca. 45 liter diesel.
Bardahl DPF Cleaner is werkzaam bij een tot 40% vervuild roetfilter, 40% vervuiling wordt doorgaans bereikt na het oplichten van de indicatie of merkbaar vermogenverlies.
Bardahl CommonRail Diesel Injector Cleaner 500ml
Bardahl commonrail cleaner is een hoog geconcentreerde dieseltoevoeging voor het snel en effectief reinigen van brandstofinjectiesystemen.
Deze dieseltoevoeging is speciaal ontworpen voor het opheffen van problemen met vervuilde brandstofsystemen van zowel oude als nieuwe dieselmotoren (HDI- CDI- TDI- TDCI- DCI- pompverstuiver enz..
De dieseltoevoeging is uniek in z'n soort. Loopt de dieselmotor slecht? Is de motor (sterk) vervuild? Rookt de motor veel? Een hoog brandstofverbruik? Talloze praktijkvoorbeelden zoals hiervoor genoemd pakt Bardahl Common Rail Diesel Injector Cleaner aan. Eén behandeling zorgt voor:
✔ Reiniging en bescherming van het complete injectiesysteem
✔ Verlaging van het brandstofverbruik
✔ Verbetering van acceleratie
✔ Verhoging van smerend vermogen van de brandstof en verwijdering van (condens) uit de brandstof.
✔ Vermindering van het motorlawaai
✔ Vermindering van de uitlaatrook.
De Common Rail Diesel Injector Cleaner (ref 13205) is met name geschikt voor de modernere motoren (TDI, HDI, CDI etc.) De formulatie van de Common Rail Diesel Injector Cleaner is een sterkere versie dan de Diesel System Cleaner (ref 13209) en heeft 200ml meer inhoud. Gebruik: giet de hele inhoud van de flacon tank als er nog zo'n 20 liter brandstof in zit. Beste advies: iedere 5.000km en 10.000km toedienen (Rijdt u veel korte stukken dan bij voorkeur iedere 5.000km toedienen. Rijdt u veel snelweg kilometers dan iedere 10.000km). Op deze manier blijft de motor in topconditie en krijgt vervuiling geen kans.
Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.
Bardahl BDC diesel conditioner 1 liter blik
Bardahl BDC diesel conditioner.
In 1 liter blik.Zeer uitgebreide dieseltoevoeging om diesel vrij te houden van vocht en bacteriegroei. Met name voor grotere brandstoftanks als die van boten, tractoren en opslagtanks.
Preventief kan dit additief gebruikt worden, Bardahl BDC. Dit verminderd het aantrekken van vocht en gaat bacterie vorming tegen en heeft tevens een smeerende werking op de brandstofpomp.
Met deze diesel toevoeging houdt u de diesel echt schoon, blijft vocht weg, krijgen bacteriën geen kans en wordt het cetaangetal verhoogd. De diesel wordt gesmeerd (belangrijk door afname van het zwavelgehalte), de prestaties nemen toe en tot slot: daalt het brandstofverbruik tot 3%. Ideaal bij dieselmotoren van grotere brandstoftanks als die van vrachtwagens, boten en tractoren. Zeer aan te raden bij dieselbrandstof die lang in de tank zit. Het voorkomt daarmee de groei van bacteriën.
Gebruik in de zomer: 0,5-1liter per 1000 liter dieselbrandstof.
In de winter: 2 liter per 1000 liter dieselbrandstof.
Inhoud 1 liter.
De 100ml verpakking is een zogenaamde 1 shot verpakking; 1 flacon van 100ml is goed voor 100 liter dieselbrandstof.
Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.
Bardahl Polysealer kit PS55 zwart
Polyseales Afdichtings kit H1 ISEGA
Een sterke één componenten- afdichtingskit met sterk verlijmende eigenschappen, geschikt voor H1 toepassingen.
Bardahl afdichtingskit is voorzien van het InS certificaat.
Dat betekent concreet: veilig in gebruik voor de food -, farmacie industrie, ziekenhuizen, slachthuizen enz. InS gecertificeerd onder nummer: 1806084, category P1
.
Voordelen:
- Perfecte afdichtingen
- Snelle huidvorming.
- Uitharding door luchtvochtigheid.
- Bevat geen oplosmiddelen.
- Vrij van isocyanaten.
- Hechting op droge en natte ondergronden.
- Direct, zonder droging, overspuitbaar of overschilderbaar.
- Verf verdraagzaam met de meeste industriële verfsystemen
- Zonder primer te gebruiken.
- Na uitharding schuurbaar.
- Neutrale, reukloze en snelle uitharding.
- Sterke hechting op hout, steen, metaal en kunststoffen zie verderop.
- Zoutwater bestendig (na uitharding)
- Zeer goede UV -bestendigheid en zeer goede verouderingsbestendigheid.
- Permanent elastisch in het temperatuurgebied van -40°C tot +90°C.
- Tijdelijk (30 minuten) bestand tegen temperaturen tot 180°C.
- Verwerkbaar bij temperaturen tussen 5°C en 35°C.
Verwerking
Bardahl Afdichtingskit is gemakkelijk verspuitbaar met behulp van een kitpistool (artnr. 00066 en pneumatisch pistool artnr 00073) voor handmatige bediening. De ondergrond moet schoon, droog, stof- en vetvrij zijn. De ondergrond eventueel eerst met een daarvoor geschikt, niet agressief, oplosmiddel reinigen/ontvetten.
- Schuren: Bardahl MS Polymer Sealer is na uitharding schuurbaar.
- Lakbestendigheid: Bardahl MS Polymer Sealer is zeer geschikt bij het gebruik van de in de carrosseriebouw, meest gebruikte lakken. Ook voor de afdichting van gelaste delen, voordat ze gespoten worden met lakken of Under/ Body Coating, draagt hij bij aan corrosiebescherming. Vanwege zijn snelle huidvorming is Bardahl Afdichtingskit al overspuitbaar na 20 minuten. Deze MS-kit heeft geen enkel effect op het droogproces van de aangebrachte laklagen.
- Naadbreedte: Bardahl MS Polymer Sealer kan gebruikt worden in naden van 3 mm tot aan een naadbreedte van 25 mm.
Analyse-gegevens
- Basis Materiaal : MS Polymeer
- Componenten : 1-C
- Type : elastisch
- Constantheid : pasta
- Soortelijk gewicht : 1,53 g/cm3
- Huidvorming : 5 min. bij 20°C; 50% RV
- Kleef vrijtijd : 25 min. bij 20°C; 50% RV
- Doorharding na 24 uur : ca 3mm bij 20°C; 50% RV
- Standvermogen : <5mm t/m 25mm; 20°C
- Oplosmiddel- en isocyanaat gehalte : 0%
- Gewichtsverlies na uitharding : 1%
- Volumeverlies na uitharding : 3‰
- Penetratic (0,1mm) : 150 bij 20°C
- Shore A : 55 Treksterkte : 2.3N/MM2
- E Modules bij 100% rk.* : 1.1 MPa
- Rek. bij breuk* : >400%
- Max. duurzaam* : 1,4 MPa
- Temperatuurbestendig : -40°C tot +90°C
- UV- en weersbestendigheid : zeer goed
- Verpakking : 290ml.
- Kleuren : wit, grijs, zwart
Food grade
Bardahl afdichtingskit is voorzien van het InS certificaat.
Dat betekent concreet: veilig in gebruik voor de food -, farmacie industrie, ziekenhuizen, slachthuizen enz. InS gecertificeerd onder nummer: 1806084, category P1
Bardahl FAB roetfilter reiniging vloeistof set
Bardahl FAP 1,2,3 reinigt volgelopen roetfilters en haalt motoren uit de noodloop. Voorkom tijdige vervanging van het roetfilter en verleng de levensduur van het roetfilter tot 100%
Dit betreft een aanvulling set Alleen te gebruiken met het Bardahl DPF Ceaning device 9167
Roetfilter reiniging vloeistoffen.
Fap 1,2 en 3.
Per set goed voor het reinigen van het roetfilter van één auto.
Om de uitstoot te verminderen en te voldoen aan internationale milieunormen, is de Diesel Particulate Filter (DPF) ontwikkeld om roet te verwijderen uit de uitlaatgassen van dieselmotoren. Roet wordt veroorzaakt door de onvolledige verbranding van de brandstof. Het probleem is dat de as en vervuiling zich ophopen in het roetfilter en uiteindelijk de poriën verstoppen waardoor de doeltreffendheid verminderd wordt. De ‘verstopping’ zal uiteindelijk leiden tot een significante toename van de NOx-emissies en brandstofverbruik. Regelmatig onderhoud van het roetfilter is daarom noodzakelijk. Veel dieselmotoren met een roetfilter zijn uitgerust met een automatisch regeneratie programma dat bestaat uit het inspuiten van meer brandstof in de motor om een hogere verbrandingstemperatuur te bereiken om zo de opbouw van deeltjes te vernietigen. Maar dit kan ook resulteren in het probleem dat onverbrande brandstof vermengd wordt met motorolie in het onderste deel van de motor met mogelijk schade tot gevolg. Bovendien is een dergelijke regeneratie vaak onmogelijk omdat veel auto’s gebruikt worden in de stad en veel in de file staan. Hierdoor wordt de noodzakelijke temperatuur, waarbij de deeltjes verbrand worden, niet bereikt. Om te voorkomen dat u een nieuwe roetfilter moet aanschaffen heeft Bardahl de DPF Professional Cleaning kit ontwikkeld. Middels deze professionele reiniging wordt het roetfilter gereinigd, zonder demontage. De reiniging gaat in 3 stappen.
- Allereerst wordt het roetfilter gereinigd middels het product FAP 1. Het product wordt toegevoegd, middels de bijgeleverde flacon die aangesloten wordt op de toevoerleiding van de drukverschil sensor.
- Daarna wordt het systeem gespoeld met het product FAP 2 via dezelfde leiding.
- Tot slot; wordt het bijbehorende additief FAP3 toegevoegd aan de brandstof.
Bardahl Radiator Fast Flush 300ml
Reinigt het koelsysteem.
Deze flush reinigt het gehele koelsysteem van schadelijke neerslagen als roest en kalkaanslag. Het voorkomt oververhitting van de motor als gevolg van vervuiling van het koelsysteem. Tot slot is dit product veilig te gebruiken in aluminium motorblokken.
Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.
Product informatie Radiator Fast Flush
Bardahl Radiator Fast Flush reinigt het koelsysteem. Het is een product, dat speciaal is ontwikkeld om het proces van geoxideerde en gestolde bijproducten van antivries en koelmiddel, maar ook verbrandingsresten te verwijderen. Het is een combinatie van sulfaat-succinaten, oppervlakte actieve stoffen en olie- en vetoplossers. Het bevat bovendien detergenten, die het vuil oplossen en dispergeten en tevens het losgemaakte vuil en Sludge in suspensie houden. Het probleem Koelsystemen zorgen ervoor, dat de warmte van de motor overgebracht wordt naar het koelmiddel en daarna via de radiator naar de buitenlucht. Geoxideerde en geleiachtige bijproducten van koelmiddel en antivries verhinderen deze warmteoverdracht. Deze bijproducten zetten zich vast op het metaal, en werken als een plakmiddel, waarop zich roest, ketelsteen en vuil vasthechten. Deze vuillaag vormt een isolerende afscheiding die het uitstralende vermogen van de warmte vermindert. Hierdoor kan een verlies van meer dan 20% optreden. Een stagnatie van de warmteafvoer, zorgt ervoor dat de motor te heet wordt, Door oververhitting kunnen motoronderdelen vervormen of zelfs scheuren. De oliefilm die de bewegende delen moet beschermen wordt weggebrand en er ontstaat een contact van metaal op metaal, wat tot vreten en grote slijtage leidt. Een ononderbroken warmteafvoer en dus een optimaal functioneren van het koelsysteem is essentieel voor de levensduur van de motor. De werking Door gebruik te maken van een nieuw type oppervlakteactieve stof, gekoppeld aan oplosmiddelen, zal Bardah Radiator Fast Flush de neerslagen verwijderen, die zich gevormd hebben op het metaaloppervlak in het koelsysteem. De oplosmiddelen kruipen in alle hoeken en gaten om vuil los te maken, af te breken en in suspensie te houden tot het koelsysteem wordt afgetapt. Voor (oude) koelsystemen met ernstige roestvorming, ketelsteenaanslag of verstoppingen, wordt aangeraden Bardahl Power Descaler te gebruiken. Bardahl Radiator Fast Flush kan gebruikt worden zonder het koelmiddel af te tappen. Het zal slangen of rubberverbindingen niet aantasten en is volkomen onschadelijk voor aluminium. Gebruiksaanwijzing Voor gebruik de bus Fast Flush goed schudden en de inhoud in de radiateur gieten. Let op het vloeistofpeil i.v.m. overstromen. Laat de motor minstens 10 min draaien op een hoge, maar niet kokende temperatuur. Indien nodig radianten bedekken. Bardahl Radiator Fast Flush kan ook gebruikt worden terwijl men rijdt. Men laat dan het mengsel gedurende een rit van 150 tot 300 km. zijn werk doen. Na reiniging met een van beide methoden het volledige koelsysteem aftappen. Daarna spoelen met vers water tot het water helder doorspoelt. Daarna het koelsysteem weer met water en antivries of koelvloeistof vullen tot het normale niveau. Men zal merken dat de verwarming beter zal werken na het spoelen. Dit komt omdat de isolerende laag verwijderd is en het warmtetransport is verhoogd.
Artikelnummer 14010
Inhoud 300 ml
Bardahl Multi Parts Cleaner 600ML
Multi Parts Cleaner
Deze remmenreiniger verwijdert snel en effectief remvloeistof, vet, olie, teer en andere verontIIen. Als universele reiniger wordt het product gebruikt voor het reinigen van zowel elektrische onderdelen als koppelingsonderdelen. Verdampt in korte tijd en laat geen resten achter. Deze remmenreiniger lost het meest hardnekkige, zelfs verharst, vuil op. Het verdringt vocht en droogt snel. Leverbaar als aerosol en in grootverpakking.
Bardahl Multi Parts Cleaner wordt gebruikt als reiniger van remvoering, leidingen, remtrommels, remcilinders, veren remschijven en blokken, koppeling, transmissie, versnellingsbak en alle andere metalen onderdelen en gereedschappen. Het kan toegepast worden zonder demontage van de remunits. Deze remmenreiniger verlengt de levensduur van de remmen, zorgt voor een kortere remweg en vermindert het geluid. Bardahl Multi Parts Cleaner kan ook gebruikt worden voor het verwijderen van conserveringsmiddelen. De speciaal op elkaar afgestemde grondstoffen zorgen ervoor dat deze remmenreiniger een groot penetratie- en reinigend vermogen heeft.
Artikelnummer 78106
Inhoud 600 ml
Bardahl Full Metal
Bardahl Full Metal
is onze meest geavanceerde olietoevoeging, ontwikkeld om te beantwoorden aan de hoge mechanische eisen die nieuwe motoren stellen
Veel slijtage op mechanische motoronderdelen ontstaat als gevolg van de toegenomen wrijving, verbeterde prestaties van motoren, een hogere koppels en verhoogde bedrijfstemperaturen. Dit, samen met langere verversingstermijnen en verminderde hoeveelheid olie in het carter, creëert een behoefte aan preventieve (nieuwe auto’s) en curatieve antislijtage bescherming (auto’s met meer dan 40.000 km). Bardahl Full Metal is daarop het antwoord.
7 anti slijtage eigenschappen van Bardahl Full Metal:
1. Herstelt de afdichting tussen zuiger en cilinder
2. Verhoogt en herstelt de compressie verhoudingen
3. Verminder overmatig olieverbruik
4. Verbetert de souplesse, gaspedaal repons en acceleratie
5. Verhoogt het rendement en vermogen van de motor
6. Verlengt de levensduur van de motor en vermindert de motorslijtage bij koude start tot 40%
7. Actief gedurende 25000km.
Kenmerken
Gemaakt van polaire organo metallic moleculen, dicht Bardahl FULL METAL de micro oneffenheden, veroorzaakt door slijtage en herstelt deze olietoevoeging de passing van zuigers in de cilinders.
• De beschermende Bardahl C60 FULLERENE POLAR + film zorgt voor onmiddellijke smering en beschermt daarmee de motor bij een koude start.
• Dit concentraat bevat koolstofmoleculen met een 10x grotere dichtheid en die 6x lichter is dan staal. Zij fungeren als microbolletjes tussen mechanische onderdelen om wrijving en slijtage van de motor te verminderen.
• Deze exclusieve formule bevat geen vaste deeltjes bevatten en zal de motor (EGR, roetfilter, kleppen etc.) of de oliefilters niet verstoppen.
• Bardahl FULL METAL kan gebruikt worden bij de eerste olieverversing. Dankzij de 7 anti slijtage acties, zorgt deze olietoevoeging voor een langere levensduur van uw motor en maximaliseert u de prestaties.
• Geschikt voor elke type diesel- en benzinemotor, oldtimer/ youngtimer of moderne auto.
• Geschikt voor motoren met een katalysator en roetfilter.
Instructies voor gebruik: Giet de inhoud in het carter als de motor warm is, nadat zowel de olie en het oliefilter zijn ververst. 1 fles behandelt tot 6 liter olie.
Inhoud 400 ml
Bardahl Anti-Rust & Waterpump Lubricant 500ml
Voorkomt vorming van roest en corrosie in het koelsysteem.
Dit product smeert de waterpomp, verbetert de koeling en voorkomt sludgevorming. Deze toevoeging is mengbaar met elk type koelvloeistof of antivries.
Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.
Product informatie Anti Rust & Waterpump
Voorkomt roest en corrosie. Het product heeft een unieke samenstelling dat werkt terwijl u rijdt. Roest verdwijnt en blijft weg. Het smeert de waterpomp, lagers en pakkingen, het voorkomt zodoende storende geluiden van droge lagers. Het probleem Het koelsysteem van de meeste motorvoertuigen is een eenvoudige mechanische constructie om hitte van de wanden van de verbrandingskamer over te brengen naar de vloeistof in het koelsysteem en van de vloeistof naar de buitenlucht via de radiateurribben. De waterpomp zorgt voor de circulatie van de koelvloeistof (water, antifreeze, enz.). Wanneer dit systeem niet meer goed werkt en niet meer voor een juiste temperatuur van de motor zorgt, zal de werking van de motor op allerlei manieren nadelig beïnvloed worden. Als de motor zijn warmte niet goed kwijt kan, zal de olietemperatuur gaan oplopen. Door slechte afkoelingscondities zal het motorblok en de cilinderwand zich kunnen vervormen. Ook zal zich condens in het carter gaan vormen en zal onder het kleppendeksel bij de kleptuimelaars Sludge te vinden zijn. Een koelmiddel heeft de eigenschap na enige tijd te verzuren, dan ontstaat corrosie op metalen oppervlakken. De belangrijkste oorzaak van slechte koeling is de opeenhoping van bezinksel. Zodra roest en ketelsteen zich afzetten rondom de cilinders, ontstaan zogenaamde hete plekken op de cilinderwanden. Op deze hete plekken vormt zich kool, met als gevolg dat de cilinderwanden de hitte steeds minder goed aan het water kunnen afstaan. Geluiden uit de waterpomp, vooral gepiep en gejank, geven aan dat de pomp smering tekort komt. Dit betekent buitengewone slijtage en verkorting van de levensduur van de pomp. De werking Bardahl Anti Rust & Waterpump beschermt alle soorten watergekoelde motoren. Het bestrijdt, stopt en voorkomt de vorming van schuim, roest, corrosie en ketelsteen. Bardahl’s speciale hogedruk bestanddelen hechten zich aan de metalen oppervlakken van het koelsysteem en zorgen voor een beschermende film. De licht reinigende werking van het product zal deeltjes van de wanden losmaken en oplossen. Niet opgeloste deeltjes worden in suspensie gehouden tot het koelsysteem ververst wordt. In vele gevallen zijn de meeste deeltjes opgelost tot zeer kleine afmetingen en schijnen uit het systeem te zijn verdwenen. Bardahl Anti Rust & Waterpump smeert ook alle bewegende delen van de waterpomp. Het stopt het piepen en knarsen en vormt een duurzame oliefilm op alle onderdelen. Zo is men weer verzekerd van een goede, veilige en geruisloze werking van de waterpomp. In het koelsysteem zorgt Bardahl Anti Rust & Waterpump ervoor, dat de warmte van de motor goed wordt afgevoerd en dat er in de verbrandingskamer een goede en complete verbranding kan plaatsvinden. Daardoor zal ook de brandstof zo efficiënt.
Bardahl Top Oil E10 benzine bescherming 500ML
TOPOIL Brandstof toevoeging voor auto, boot of motor.
Extra smering, ideaal voor met name motoren die lopen op E10 of LPG.
Bij gebruik van Top Oil loopt de motor veel rustiger.
Deze 'boven smering' smeert en beschermt het bovenste deel van de cilinder en reinigt/ smeert de kleppen en zittingen. Aanbevolen voor voertuigen die op gas (LPG) rijden om ‘droogte’ tegen te gaan (smeert de bovenste zuigerveer) en om zo ook de ontbranding van het gasmengsel op te vangen. Dit geldt ook voor benzine met een verhoogd ethanol getal bv E10, waarin 10% ethanol aan de benzine is toegevoegd. E10 brandstof is een zeer schrale brandstof, droogt rubbers en afdichtingsmateriaal uit en geeft een hogere warmte bij de verbranding.
Product informatie.
Bardahl Top Oil is een brandstoftoevoeging voor zowel benzine als diesel.
Het smeert en beschermt het bovenste deel van de zuiger en houdt ook het brandstofsysteem schoon.
Bardahl Top Oil vertraagd de vorming van ijs en corrosie.
Het probleem: De hete verbrandingsgassen in combinatie met de beweging van de zuiger zorgen ervoor dat de olie als het ware van de zuigerwand wordt weggeschraapt.
De gassen zorgen ook voor de vorming van kool en vernis op de zuigerveren en cilinderwand, dit veroorzaakt vermogensverlies, olieverbruik en dat er gas ontsnapt langs de zuigers.
Soortgelijke neerslagen kunnen zich ook op klepgeleiders en kleppen vormen die ervoor zorgen dat de kleppen blijven hangen en dat de prestaties teruglopen en een verhoogd brandstofverbruik tot gevolg hebben.
Uitlaatgassen, al dan niet via een uitlaatgassencirculatiesysteem, damp vanuit het carter en roet komen terecht in het inlaatspruitstuk en vervuilen de inlaat zodanig dat er sprake is van vernauwing van het inlaatkanaal.
Via de inlaat zullen de gassen meegenomen worden naar het verbrandingsproces.
Maar niet eerder voordat ze de inlaat klep zullen passeren.
Deze is aanmerkelijk lager in temperatuur en werkt als een soort magneet voor de sterk verontreinigende gassen, welke op de inlaatklep hun vettige delen roet, stof enz. achterlaten.
Deze klep wordt steeds zwaarder en lichthoogte steeds meer beperkt.
Dit is het moment dat kleppen de zuiger kunnen raken en/of niet optimaal kunnen sluiten waardoor compressie verlies ontstaat = vermogensverlies.
De werking Bardahl Top Oil bevat een hoogwaardige olie, die de zuigerveren, de cilinderwand en de klepgeleiders smeert. (te vergelijken met een olie/brandstof mengsel die een tweetakt motor smeert).
Behalve smeren maakt Bardahl Top Oil de kool en gomaanslag zacht, lost het na verloop van tijd op en zorgt dat het mee verbrandt wordt met de brandstof.LPG & CNG Niet alle motoren zijn ontworpen met LPG / CNG als de gewenste brandstoffen.
LPG / CNG zijn droge (schrale) brandstoffen die een hogere verbrandingstemperatuur kennen dan benzine en diesel.
Hun laag smerend vermogen kunnen veel schade veroorzaken door wrijving.
Bardahl top olie zal het gebrek aan smering elimineren en zorgen voor een langdurige beschermende film, die de hogere bedrijfstemperaturen weerstaat.
De unieke formule zal onmiddellijk na de verbranding in de gehele verbrandingskamer, op zuigerveren en zowel op in-en uitlaatkleppen z’n beschermende smeerfilm achterlaten.
Bardahl Top Oil kan direct worden toegevoegd aan de brandstof of worden gebruikt in smeringset (aangesloten op het inlaatspruitstuk) indien geïnstalleerd.
Laatstgenoemde moet worden ingesteld tussen 1:500 en 1:1000.
PS: wanneer een loodvervanger nodig is “tegen het inslaan van de kleppen” raden wij aan de Bardahl in Instead of Lead refnr 1221 te gebruiken.
De veelzijdige reinigingsmiddelen in Bardahl Top Oil lossen de neerslagen in het inlaatkanaal en de kleppen op en zorgt voor een beschermende film op het metaal. Deze film voorkomt corrosie in de brandstoftank,- leidingen en- pomp en aan de binnenkant van de carburateur. Bardahl Top Oil voorkomt ook ijsvorming in de carburateur. Speciale bestanddelen in
Bardahl Top Oil beschermt de PVC- (Positive Crankcase Ventilation) klep, maakt ze schoon en zorgt dat ze lange tijd schoon blijven.
Gebruiksaanwijzing Voeg bovensmering in een verhouding van 2/1000 of 20ml (doseerkop) voor 10 liter toe aan de benzine of dieselbrandstof.
Zelfmengend in de tank. Voor besparing tegen kostbare motorstoringen kunt u Bardahl Oil Booster aan de motorolie toevoegen.
Bardahl Top Oil is loodvrij en dus onschadelijk voor katalysatoren.
Specific gravity 0.870 kg/ltr
Pourpoint -37°C
visc@ 50°C 2.6
visc@100°C 1.3
visc. Index 95
falsh point c.o.c. 210°C
conradson max 0.05%
ashes none
sulphur max. 0.2
Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.
Bardahl Radiateur Stop Lek 300ml
Bardahl radiateur stop lek
Stopt en voorkomt lekkages in het koelsysteem.
Deze koelsysteemtoevoeging is een snelwerkend dichtingsmiddel voor lekke radiatoren. Deze 'stop lek' vormt een taaie en duurzame dichting in de lekkage. Tevens kunt u door gebruik van deze 'stop lek' voorkomen dat toekomstige lekkages ontstaan. Radiator stop leak is mengbaar met alle koelvloeistoffen en wordt vaak preventief gebruikt, omdat ook de waterpomp wordt gesmeerd door dit product. Het is veilig voor aluminium motorblokken en is onschadelijk voor rubberslangen en pakkingen.
Product informatie Radiateur Stop Leak
Bardahl Radiator Stop Leak stopt lekkages in het koelsysteem. Het is een wetenschappelijke combinatie van dichtende bestanddelen, corrosie-inhibitoren en ingrediënten tegen afzetting van ketelsteen. Dit product stopt lekkages van de radiateur, de slangen en de verwarming, maar tevens haarscheurtjes in de watermantel en cilinderkop. Het probleem Het koelsysteem van de meeste motoren is een eenvoudig mechanisch instrument om de hitte van het motorblok naar de vloeistof van het koelsysteem over te brengen en naar de buitenlucht via de radiateurribben. Dit systeem voorkomt dat de motor oververhit raakt, en zorgt er bovendien voor dat hij warm genoeg blijft om zo efficiënt mogelijk te kunnen werken. Een verlaging van het koelvloeistofpeil is een gevaarlijk teken. Het verlies van koelvloeistof is gevaarlijk, omdat het uiteindelijk resulteert in oververhitting. Een merkbaar verlies betekent, dat er ergens in het systeem een lek ontstaan is. Soms bevinden de lekken zich in de radiateur, maar vaker nog in het motorblok, in de verbindingsslangen, de afsluiters en koppelingen. Ze beginnen klein, maar worden door de hoge druk in het systeem zeer snel groter. Wanneer men een verlaging in het vloeistofniveau bemerkt, is het eerste wat men moet doen, zoeken naar zichtbare lekken of scheuren. Als bijvoorbeeld een slechte slang de oorzaak is, moet deze vervangen worden. De werking Wanneer het lek onzichtbaar is en gezocht moet worden in andere delen van het systeem, is Bardahl Radiator Stop Leak de minst kostbare manier om dit probleem afdoend op te lossen. De meeste gaatjes in metalen onderdelen van het koelsysteem en koppelingen beginnen als spijkergaatjes. Bardahl Radiator Stop Leak is een wetenschappelijke combinatie van: opvullen, zegelen en geleiden en zijn alleen gezamenlijk in staat de lekkageproblemen te bestrijden. De dichtende bestanddelen blijven zweren in het koelsysteem tot ze een lek vinden. Dan nestelen ze zich in gaatjes of scheurtje en verharden zodra ze met lucht in contact komen. Er ontstaat dan een plastische verzegeling, die taai genoeg is om de druk en de temperatuur van het koelsysteem te ondergaan en flexibel genoeg is om ook schokken en trillingen te weerstaan, zonder nauwe doorlaten te verstoppen. Bardahl Radiator Stop Leak kan aldus gebruikt worden, om bestaande lekken te dichten. Wanneer het in het koelsysteem gedaan wordt bij een reinigingsbeurt, dan werkt het als een directe bescherming tegen lekkages, die zich later mochten ontwikkelen en voorkomt hiermee ernstige schade.
• Dicht gaatjes en scheuren in de radiateur.
• Smeert, beschermt en onthardt. Gebruiksaanwijzing Het blik goed schudden.
De inhoud in de radiateur gieten. Let op het waterpeil. De motor 10 min. stationair laten draaien of een stukje gaan rijden. De verwarming ‘hoog’ zetten. Voor de beste resultaten, de radiateur eerst spoelen en tot bijna vol vullen met schoon water. De motor warm laten draaien, dan de Stop Leak in de radiateur gieten zoals hierboven is omschreven. Eén blik is voldoende voor radiatoren tot 20ltr. inhoud. Bij grotere koelsystemen of grotere lekkages twee blikken gebruiken. Voor maximale resultaten is het aan te bevelen het koelsysteem eerst te spoelen met Bardahl Radiator Fast Flush.
Artikelnummer 14001
Inhoud 300 ml
Bardahl Diesel Anti Bacterie DAB
Bardahl Diesel Anti Bacterie DAB.
(DAB) verwijdert bacteriegroei en schimmelvorming uit de dieselbrandstof.
Bardahl Diesel Anti Bacterie is een doeltreffende biocide speciaal ontwikkeld om bacteriën uit de dieselbrandstof te verwijderen.
Bacteriën en schimmels kunnen de dieselfilters verstoppen en ook schade aanbrengen aan het inspuitsysteem van hoge drukinspuitingen (Common Rail). De oorzaak is vocht Het gebruik van biodiesel en het sterk reduceren van de hoeveelheid zwavel in brandstof in de praktijk grote problemen op.
Een half kopje water in 1000 liter dieselbrandstof is al genoeg om microbiologische groei op gang te brengen.
Water is onoplosbaar in brandstof, vooral in een warme en vochtige omgeving. Het condenseert zich uit de brandstof en uit de lucht in de tank, als die afkoelt.
Het komt samen op de tankbodem of vormt druppeltjes tegen de wanden en in de brandstofleidingen.
In elk stadium tussen de raffinage en uw brandstoftank kunnen micro-organismen zoals bacteriën, gist en schimmels zich in het water exponentieel vermenigvuldigen en biosludge (biologisch bezinksel) vormen.
Warmte versnelt deze microbiële groei.
Bij turbulentie kunnen de micro-organismen uit het water en de biosludge loskomen en zich vermengen met de brandstof. Het probleem dat biodiesel met zich meebrengt is vocht/ water.
Biodiesel absorbeert namelijk veel meer water (tot 8x meer omdat biodiesel hygroscopisch is) dan de EN590 dieselolie van weleer.
Vocht in brandstof is direct een bron van problemen.
Hoe komt vocht in de brandstoftank?
Temperatuurschommelingen, donkere ruimtes, lange opslag (bijv. na een winter) en slechte afdichting van de brandstofvulopening zorgen ervoor dat vocht of condens een kans krijgen in brandstoftanks.
Nu zit er altijd een percentage vocht in brandstof. Echter diesel kan maximaal 0,02% water opnemen.
Indien er meer 0,02% vocht in de diesel zit, zal dit langzaam uitzakken naar het laagste punt van uw brandstoftank.
Een teveel aan vocht vermindert de smerende werking van de dieselbrandstof en zal uiteindelijk leiden tot bacteriegroei. Deze bacteriën moeten verwijdert worden voordat ze het brandstoffilter doen verstoppen en zorgt dat uw motor niet meer draait. Om de groei van bacteriën en schimmels effectief te bestrijden is een product ontwikkeld dat speciaal geënt is op het voorkomen van de vorming van bacteriën en schimmels.
Diesel Anti Bacterie heeft zich reeds bewezen heeft in de wereld van boten en jachten waar het wordt gebruikt om tijdens langere perioden van niet gebruik de vorming van schadelijke substanties tegen te gaan.
Het toelatingsnummer afgegeven door CtgB is 15122 N CtgB (College voor de toelating van gewasbeschermingsmiddelen en biociden).
Inhoud 500ML in doseerfles.
Bardahl Oil Booster + Turbo Protect
Oil Booster + Turbo Protect
is een motorolie toevoeging die motoronderdelen voorziet van extra smeerfilm en vergroot daarnaast de reinigende werking van motorolie.
Beschermt krukas, nokkenas, hydraulisce klepstoters en de lagers van de turbo.
Er vormt zich een bijna niet te doorbreken smeerfilm tussen de metaaloppervlakken.
Deze olietoevoeging beschermt tegen slijtage bij droge, koude starts en voorkomt dat er zich schadelijke neerslagen vormen.
Dit laagje zorgt ervoor dat een koude motor beter start, omdat deze start niet meer droog is en dus soepeler gaat.
Tevens zorgt deze extra smeerfilm ervoor dat vocht en brandstof de cilinderwanden minder kunnen aantasten.
Zodra de motor loopt komt er nog een olie laagje overheen van de olie uit het carter en dit samen zorgt weer voor een hogere compressie.
Oil Booster + Turbo Protect voorkomt het haperen van hydraulische klepstoters.
Met name bij turbomotoren is de reinigende werking van de olie van groot belang.
Turboproblemen ontstaan veelal doordat de reinigende werking van motorolie niet voldoende meer is, dan vervuiling treed op.
Met Bardahl Oil Booster + Turbo Protect wordt de reinigende werking van de olie vergroot.
Gebruik: deze olietoevoeging kan gebruikt worden bij het verversen van de motorolie of tussen 2 olieverversingen in.
De meerkosten zijn dan ook beperkt: in plaats van motorolie toevoegen gebruik je nu een olietoevoeging.
Geschikt voor alle auto's, benzine of diesel, met en zonder turbo.
Inhoud 300ML.
Bardahl Classic Motor Oil SAE 20W50 5ltr
Een authentieke 100% minerale motorolie voor benzinemotoren na 1950.
Deze authentieke 100% minerale motorolie voldoet aan alle eisen die gesteld worden aan de klassieke auto's. Geschikt voor motoren met en zonder compressor/turbo. Voorkomt de vorming van black-sludge. Garandeert een uitstekende smeerfilm van alle motoronderdelen. API Service SF/CC.
Bardahl Knock Out Octane Booster
Verhoogt het octaangetal tot 7 punten.
Deze octaan booster is een eenvoudig te gebruiken benzinetoevoeging, die het octaangetal van benzine verhoogt. Het product bevat geen lood of aniline en kan gebruikt worden in benzine met of zonder lood. Deze speciale Octane Booster van Bardahl is veel getest in de racerij.
Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.
Product informatie.
Knock Out Octane Booster Bardahl Knock Out Octane Booster is een eenvoudig te gebruiken benzinetoevoeging, dat het octaangetal van benzine verhoogt.
Het product bevat geen lood of aniline en kan gebruikt worden in benzine met of zonder lood. Het probleem Veel motoren zijn geconstrueerd voor het gebruik van benzine met een hoog octaangetal, wanneer deze motoren brandstof met een te laag octaangetal gebruiken, gaat hij "pingelen", wat een waarschuwing is dat de brandstof slecht verbrandt, dat er krachtverlies optreedt en mogelijk schade aan de motor ontstaat. Zelfs motoren die geconstrueerd zijn om te lopen op benzine met een laag octaangetal, kunnen door de accumulatie van afzetting in de verbrandingskamer gaan nasputteren (nadieselen) of pingelen. De werking Afzetting in de verbrandingskamers, onjuiste afstelling of brandstof met een te laag octaangetal zijn allemaal oorzaken van het 'pingelen' van de motor. Afzettingen in de verbrandingskamer kunnen nadat de motor is afgezet nasputteren (nadieselen) of spontane ontbranding van benzine tot gevolg hebben. Regelmatig afstellen van benzinemotoren met vonkontsteking garandeert de juist afstelling van de ontsteking en voorkomt het pingelen van de motor. Afzettingen in de motor kunnen de effectieve compressieverhouding van een motor doen veranderen. Dergelijke afzettingen kunnen een vervroegde ontsteking en detonatie (voortijdige verbranding) veroorzaken. Voortijdige ontsteking is ontsteking van het benzine/lucht mengsel voordat de bougie dit mengsel ontsteekt en dit heeft dan het zgn. 'pingelen' tot gevolg. Detonatie kan ook voortvloeien uit het gebruik van brandstof met een te laag octaangetal. Het gebruik van Bardahl Knock Out Octane Booster verhoogt het octaangetal van benzine en brengt een geregelde, meer gelijkmatige verbranding van benzine tot stand, terwijl het pingelen door voortijdige ontsteking en detonatie hierdoor vermindert. Het gebruik remt ook het nasputteren (nadieselen) door afzetting in de verbrandingskamer. Verhoging van het octaangetal kan al naar gelang de kwaliteit van de benzine variëren. Uitgebreide tests hebben aangetoond dat een verhoging van 4 tot max. 7 punten mogelijk is.
Artikelnummer 3503 Inhoud 300 ml
Bardahl Diesel Conditioner (BDC) 100ml
Zeer uitgebreide dieseltoevoeging om diesel vrij te houden van vocht en bacteriegroei. Met name voor grotere brandstoftanks als die van boten, tractoren en opslagtanks.
Met deze diesel toevoeging houdt u de diesel echt schoon, blijft vocht weg, krijgen bacteriën geen kans en wordt het cetaangetal verhoogd. De diesel wordt gesmeerd (belangrijk door afname van het zwavelgehalte), de prestaties nemen toe en tot slot: daalt het brandstofverbruik tot 3%. Ideaal bij dieselmotoren van grotere brandstoftanks als die van vrachtwagens, boten en tractoren. Zeer aan te raden bij dieselbrandstof die lang in de tank zit. Het voorkomt daarmee de groei van bacteriën. Gebruik in de zomer: 0,5-1liter per 1000 liter dieselbrandstof. In de winter: 2 liter per 1000 liter dieselbrandstof. De 100ml verpakking is een zogenaamde 1 shot verpakking; 1 flacon van 100ml is goed voor 100 liter dieselbrandstof.
Tevens is een 1 liter verpakking verkrijgbaar. Kijk hiervoor op onder.
Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen. Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.
Bardahl Engine Stop Leak 300ml
Motor olie lekt?
Deze olietoevoeging vermindert en/ of voorkomt olielekkages van de motor.
Deze olietoevoeging stopt en voorkomt motorlekkages veroorzaakt door gekrompen en uitgedroogde pakkingen. Engine Stop Lek vermindert het geluid van kleplichters en bovendien maakt het vastzittende zuigerveren los.
Lees altijd de gebruiksaanwijzing op het etiket voordat u het product gaat toevoegen.
Voeg niet meer toe dan voorgeschreven, dit kan een nadelig effect hebben.
Procuct informatie Engine Stop Leak
Bardahl Engine Stop Leak is een product dat aan de motorolie wordt toegevoegd om olielekkage, afkomstig van niet goed afdichtende pakkingen of ringen, te stoppen of in ieder geval sterk te verminderen. Het is mengbaar met alle soorten motorolie en maakt zowel pakkingen van synthetisch als natuurrubber weer soepel. Het kan ook preventief toegepast worden om toekomstige olielekkage tegen te gaan. Dit product bevat eveneens bestanddelen om de neerslag op kleppen en zuigerveren te verwijderen, om zo te zorgen voor een verhoogde motorprestatie en een verminderd olieverbruik. Een algemeen geaccepteerde test, om het uitzetten van pakkingen te meten, toonde aan dat Bardahl Engine Stop Leak de pakkingen in één week van 15% tot 70% doet uitzetten, zonder dat ze barsten gingen vertonen of beduidend zachter werden. Het probleem Rubber pakkingen, zoals ze heden ten dage gebruikt worden in moderne automotoren, hebben de neiging te krimpen, uit te drogen, hun flexibiliteit te verliezen, wat verlies van olie tot gevolg heeft. De neerslag die zich op kleppen en zuigerveren afzet, zorgt voor een verminderde werking een lagere compressie en een verhoogd olieverbruik.
Effecten van het gebruik van Bardahl Engine Stop Leak
• Maakt zowel dichtingen en pakkingen van synthetisch- als natuurrubber weer soepel.
• Stopt olielekkage terwijl men rijdt
• Verhoogt de motorprestatie
• Maakt vastzittende zuigerveren los
• Vermindert olieverbruik
• Kan vermengd worden met alle soorten motoroliën
Tests Tijdens verschillende testen kon aangetoond worden dat, indien Bardahl Engine Stop Leak aan de motorolie is toegevoegd, de pakkingen, afhankelijk van het materiaal, 15% tot 70% gaan uitzetten. De testprocedure is als volgt: de diverse pakkingmaterialen worden ondergedompeld in een eerste klas motorolie. Het materiaal blijft dan gedurende 168 uur bij een temperatuur van 150°C (300°F) in deze olie. Daarna wordt onderzocht of het materiaal een verandering heeft ondergaan. Vervolgens wordt de testprocedure herhaald, maar dan met toevoeging van Bardahl Engine Stop Leak. De combinatie van reiniging -, dispersie- en neerslagoplossende bestanddelen zorgt ervoor, dat vastzittende zuigerveren weer los komen, kleppen weer schoon worden en het geluid van kleplichters verminderd wordt, de zo opgeloste neerslagen worden vervolgens in zwevende toestand gehouden. Deze werking zorgt ervoor dat de zuigerveren en kleppen weer beter afdichten en zodoende wordt ook het olieverbruik verminderd.
Inhoud 300 ml
GarageStore heeft vrijwel alle producten op voorraad dus snel in huis! Op bestellingen v/a €45,00 zonder verzendkosten binnen Nederland.
Metaaloppervlakken hebben microscopische pieken en dalen. Metalen delen komen in contact met elkaar door de grove pieken in hun oppervlakken. Deze pieken zorgen voor extra belasting en druk met als gevolg slijtage en teveel wrijving.
Onze smeermiddelen bevatten een unieke formule van moleculen die zorgen dat metalen delen niet met elkaar in contact kunnen komen. Daardoor wordt wrijving en slijtage verminderd en voorkomt het dat de motortemperatuur te sterk oploopt.
Zit jou product er niet bij?
Ben jij opzoek naar een product dat niet in de webshop voorkomt of heb je interesse om een grotere verpakkingen of bulk verpakking te kopen, stuur ons even een bericht via de contact pagina.
Wij leveren vrijwel het hele assortiment Bardahl producten; Motorolie, hoogwaardige smeermiddelen, additieven (brandstoftoevoegingen en olietoevoegingen), koelmiddelen en onderhoudsproducten voor gebruik in auto, motor, industrie, landbouw, scheepvaart en watersport.